۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۴۹۲۷۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

انتظار مبتنی بر تحول و همسویی با ظهور انسان‌ساز است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: انتظاری مثبت، انسان‌ساز، پویا و تحول گرا است که افزون بر ایجاد آمادگی در فرد، زمینه ساز پیدایش تحول در جامعه برای همسو شدن با نهضت جهانی حضرت ولی عصر(عج) را نیز فراهم سازد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

حجت‌الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بررسی ابعاد مختلف علل غیبت حضرت مهدی (عج) و تشریح انتظار پرداخت و گفت: انتظاری مثبت، انسان ساز، پویا و تحول گرا است که افزون بر ایجاد آمادگی در فرد، زمینه ساز پیدایش تحول در جامعه برای همسو شدن با نهضت جهانی آن حضرت را نیز فراهم سازد.

 

وی داشتن تقوا و آگاهی، تحقیق و پژوهش در حوزه مسائل دینی را از مهم ترین ویژگی‌های منتظران ظهور دانست و گفت: منتظران واقعی امام زمان (عج) باید به شناخت درستی از این فرهنگ برسند.

 

مدیر کل تبلیغات اسامی قزوین با بیان این که ترویج فرهنگ مهدویت را زمینه ساز تقویت اعتقاد عمومی در جامعه دانست و گفت: دشمن با تحریف واقعیت‌های اسلام سعی در انحراف جوانان داشته و آسیب‌هایی را به جوامع شیعه وارد می‌کند.

 

وی نبود شناخت مناسب نسبت به امام عصر(عج) را بزرگ ترین کاستی امت اسلامی بیان کرد و با بیان این که تفسیرهای انحرافی از انتظار فرج عامل اصلی در تحریف فرهنگ مهدویت است، گفت: منتظران واقعی امام زمان (عج) باید به شناخت درستی از این فرهنگ برسند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که فرهنگ مهدویت، فرهنگ ارزش ها و دین است، ادامه داد: انتقال فرهنگ مهدویت به نسل جوان و تربیت آنها به عنوان منتظران ظهور حضرت مهدی(عج ) نیز ضرورتی انکار ناپذیر است.

 

وی فرهنگ مهدویت و انتظار را بخشی از آرمان‌های نظام اسلامی و مکتب تشیع دانست و با بیان این که نظام جمهوری اسلامی زمینه‌ساز حکومت حضرت مهدی (عج) است، تصریح کرد: منتظران واقعی باید برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) با تقوا و با ایمان باشند و انتظاری مثبت، پویا، به‌روز، هدفمند و فعال داشته باشند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که باید اعتقاد به امامت به عنوان یکی از مبانی اعتقادی اسلام مورد توجه واقع شود، ادامه داد: پیامبراکرم (ص) می فرمایند: هر کس امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است./950/ت303/س

ارسال نظرات