۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۴۹۵۳۹
وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

اصلاح کتب آموزشی برپایه آموزه های قرآنی و شاخص‌های انقلاب

خبرگزاری سا ـ وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدامی مؤثر است، گفت: این سند با هدف ایجاد برخی تغییرات در مبانی آموزش و پرورش تدوین شده است و در تلاش هستیم براساس این سند مبانی که مطابق با ارزش‌های دینی نیست تغییر پیدا کند.
حميد رضا حاجي‌بابايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در یازدهمین جلسه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش که در دفتر آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به این‌که آموزش و پرورش و حوزه علمیه براساس نیاز و وظایف خطیری کمیته مشترک همکاری تشکیل شده‌اند، گفت: این دو نهاد به دلیل تأثیرگذاری بسیار در جامعه نهادی مهم و مکتبی در کشور به شمار می روند.
وی با اشاره به این‌که معلم در سند تحول بنیادین دارای نقش کلیدی، اساسی و مبنای اجرای مطلوب این سند در کشور است، افزود: در تلاش هستیم بتوانیم معلمان خوبی را تربیت و تحویل جامعه کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که دانشگاه فرهنگیان با هدف ارتقای توانمندی‌های معلمان در راستای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: در این دانشگاه، معلمان با همه توانمندی‌ها در جنبه‌های مختلف آشنا می‌شوند و به عنوان فردی که دارای توانمندی‌های متعدد است، وارد عرصه تعلیم و تربیت می‌شوند.
حاجی بابایی با تأکید بر این که تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدامی مؤثر و رو به جلو به شمار می رود، تصریح کرد: این سند با هدف ایجاد برخی تغییرات در مبانی آموزش و پرورش تدوین شده است و در تلاش هستیم بر اساس این سند مبانی که مطابق با ارزش‌های دینی نیست تغییر پیدا کند.
وی ابراز داشت: بر اساس این سند، تحول در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش به صورت 100 درصدی اتفاق می‌افتد و از کتاب‌ها تا شیوه تدریس و توانمندی معلمان تغییر می‌یابد و به سمت بهبود و عالی پیش می‌رود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه سمت و سویی انقلابی و اسلامی به خود گرفته و در این مسیر از رهبر فرزانه انقلاب بعنوان یک هادی، رهبر و کسی که پیشتاز در عرصه های دینی است رهنمود می گیریم، افزود: با سرعت و قدرت مطلوب اقدامات مؤثر و چشمگیری  در آموزش و پرورش در حال انجام است.
وی با بیان این که برنامه ای گسترده در زمینه های قرآنی در کشور شروع شده است، بیان کرد: این طرح با استقبال گسترده ای در جامعه روبرو بود و در نظر داریم تا تعدادی از واحدهای درسی زیر نظر حوزه و با همکاری حوزه تدریس شود.
حاجی بابایی به افزایش همکاری‌های بین حوزه و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: میدان تعلیم و تربیت بسیار گسترده و عمیق است و توجه تمام کشور در ابعاد مختلف معطوف به آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش تعلیم و آموزش دوره ابتدایی را مورد توجه ویژه قرار داد و افزود: بر اساس فرمایش امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب مبنی بر این‌که «به ابتدایی برسید که دانشگاه دیر است»، حرکت می کنیم و به سمت تغییر در آموزش و پرورش رفته‌ایم .
وی با بیان این‌که پس از تحقیق و پژوهش اهمیت دوره ابتدایی را مشخص کرده و شاخص‌های تربیتی برای آن تعریف کرده‌ایم، اظهار داشت: در زمینه کتب آموزش و پرورش نیز اقدامات خوبی در حال انجام است و هر ساله دو پایه تحصیلی مطابق با سند تحول بنیادین در حال تغییر است.
حاجی بابایی در ادامه خاطرنشان کرد: برای تغییر کتب آموزشی اقداماتی صورت گرفته و هرسال کامل‌تر می‌شود و شاخص‌های انقلاب، مکتب اسلام و آموزه‌های قرآنی در کتاب‌ها تعریف شده است و به سمتی حرکت خواهیم کرد که اعتقادات ما از آن سرچشمه می گیرد.
وی در پایان افزود: برای پیشرفت در تغییرات مدنظر در آموزش و پرورش و دروس تحصیلی نیاز است که فعالیت اساسی صورت بگیرد و نوع کارها و نیازهای آموزش و پرورش و حوزه می طلبد تا این جلسات منظم‌تر و گسترده‌تر برگزار شود و مصوبات نیز در راستای مطالبات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش همکاری حوزه و دانشگاه به تصویب برسد./907/پ202/ج
ارسال نظرات