۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۴۹۷۰۷
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

انعکاس فعالیت‌های حوزه در رسانه‌ها کمرنگ است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری با انتقاد از انعکاس و بازتاب کمرنگ فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه های علمیه در رسانه‌ها، بر تقویت رسانه‌های حوزوی تأکید کرد.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار اعضای هیأت تحریریه دوهفته‌نامه ندای طالبیه با تقدیر از دست‌اندرکاران و فعالان این نشریه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید ویژه‌ای بر حضور ائمه جمعه، روحانیت و حوزه‌های علمیه در رسانه‌ها دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: علیرغم فعالیت‌ها و برنامه‌های گسترده‌ای که در حوزه‌های علمیه صورت می گیرد، متأسفانه انعکاس خبری و رسانه‌ای این تلاش‌ها کمرنگ است، این در حالیست که عامه مردم آشنایی کمی با برنامه‌ها و فعالیت های حوزه علمیه در سطح جامعه و عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارند.

 

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که عامه مردم حوزه علمیه را تنها مرکزی برای تحصیل در علوم دینی می شناسند، گفت: باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای موجود در حوزه برای معرفی فعالیت‌های مدارس علمیه نهایت استفاده صورت گیرد، از این‌رو انتظار می رود ضمن حمایت، رسانه‌های حوزوی تقویت شوند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به سومین فعالیت نشریه ندای طالبیه گفت: این نشریه حوزوی که به انعکاس اخبار و فعالیت های حوزه علمیه استان می پردازد، در کنار خبرگزاری رسا سهم بسزایی در آشنایی حوزویان و فعالان حوزه دین با ظرفیت‌های موجود در حوزه علمیه آذربایجان دارد.

 

وی با ارائه پیشنهاداتی در خصوص ارتقای سطح کیفی فعالیت نشریه ندای طالبیه خاطرنشان کرد: بایستی سیستم نظرسنجی و دریافت پیشنهادات و انتقادات به صورت منسجم و دائمی در دفتر نشریه فعال شود تا بتوان با ارتباط دو سویه با مخاطبان در ارتقای سطح کیفی نشریه از صاحب‌نظران این عرصه بهره‌مند شد.

 

حجت الاسلام انتظاری همچنین با تأکید بر فعالیت رابطان خبری در تمامی مدارس استان برای تغذیه خبری نشریه ندای طالبیه گفت: در کنار انعکاس فعالیت های حوزه های علمیه برادران، نباید از گزارش‌های خبری ویژه مدارس علمیه خواهران آذربایجان شرقی غافل بود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی افزود: فعالیت‌های گسترده‌ای در مدارس علمیه خواهران استان صورت می گیرد که به دلیل عدم انعکاس خبری، عموم مردم با مدارس علمیه خواهران و فعالیت‌های فرهنگی خواهران طلبه آشنایی ندارند که امیدواریم ندای طالبیه در این زمینه نیز اقدامات ارزنده‌ای داشته باشد.

 

همچنین مرتضی شفیعی، مسؤول دفتر شمال‌غرب خبرگزاری رسا و دبیر اجرایی نشریه ندای طالبیه با ارائه گزارشی از فعالیت سه ساله این دوهفته‌نامه حوزوی اظهار داشت: ندای طالبیه، نخستین نشریه حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی محسوب می شود که به صورت منظم و منسجم چاپ و توزیع می شود.

 

وی با تقدیر از حمایت‌های آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: از نخستین شماره این نشریه تا به امروز رهنمودهای امام جمعه تبریز همواره راهگشای مشکلات و پیشبرد اهداف رسانه‌ای هیأت تحریریه ندای طالبیه بوده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات