۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۴۹۹۳۳

وزیر خارجه تندرو اسرائیل از سمت خود استعفا داد

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه و معاون نخست وزیر تندرو اسرائیل به دلیل محکوم شدن به سوء استفاده از اعتماد ملی مجبور به استعفا شد.
وزير خارجه اسرائيل ليبرمن


به گزار ش خبرگزاری رسا به نقل از المنار، آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل و معاون نخست وزیر، به دلیل سوء استفاده از اعتماد ملی و خیانت در امانت رسما از سمت خود استعفا داد.

 

دادستان رژیم اسرائیل آویگدور لیبرمن را به اتهامات پولشویی به دادستان احضار کرد ولی بعد از بررسی نتوانستن این حکم را علیه او ثابت کنند و او از این حکم تبرئه شد.


دادستان رژیم اسرائیل در مورد اسناد محرمانه دریافتی از سفیر سابق رژیم اسرائیل در بلاروس و در مقابل ارتقاء  غیر قانونی منصب او محکوم به سوء استفاده از اعتماد ملی و خیانت در امانت شده است.


گفتنی است که آویگدور لیبرمن در سال 1991 و 2011 میلادی به دلیل تجاوز به نوجوانی از سوی دادستان رژیم اسرائیل مجبور به پرداخت غرامت شد.


وی همچنین متهم به دریافت ملیون های دولار از تجار و بازرگانان از طریق شرکت های که وجود خارجی نداشته‎اند در سال های 2001 تا 2008 میلادی است.


لازم به ذکر است که دفتر آویگدور لیبرمن در بیانیه ای که 24 ساعت بعد از حکم دادستان صادر شد، در واکنش به حکم دادستان رژیم اسرائیل گفت: با این که می دانم من هیچ جرمی مرتکب نشده ام ولی تصمیم به استعفا از سمت خود به عنوان وزیر خارجه اسرائیل و معاون نخست وزیر گرفته ام./994/ب903/ک

 

ارسال نظرات