۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۵۰۳۷۸

دادستان کل مصر استعفا کرد

خبرگزاری رسا _ طلعت ابراهیم عبدالله دادستان کل مصر، پس از تجمع قضات و مقام‌های قضایی در مقابل دفترش، استعفای خود را تقدیم رئیس شورای عالی قضایی مصر کرد.
طلعت ابراهيم عبدالله

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ؛ بی بی سی در خبری گفت: دادستان کل مصر استعفا کرده است.


این شبکه همچنین مدعی شد: محمد سودان سخنگوی رئیس جمهور مصر، دادستان های این کشور را به قانون شکنی و طراحی تحصن برای برکناری دادستان کل کشور متهم کرده است.


گفتنی است طلعت ابراهیم عبدالله بعد از برکناری عبدالمجید محمود، دادستان کل سابق مصر از سوی محمد مرسی، رییس‌جمهوری مصر به سمت دادستانی کل این کشور انتخاب شد. وی روز دوشنبه استعفای خود را تقدیم رئیس شورای عالی قضایی این کشور کرد تا در جلسه روز یکشنبه آتی مطرح و بررسی شود.


600 نفر از قضات و مقام‌های قضایی مصر روز دوشنبه روبه‌روی دفتر طلعت ابراهیم تجمع کردند و خواهان کناره‌گیری او از سمتش شدند. برکناری عبدالمجید محمود با اعتراض قضاتی روبه‌رو شد که می‌گفتند این حرکت، استقلال آنها را زیر سوال برده است.


دادستان کل مصر که تحت فشار از سوی معترضان است در یک نوشته با دست خط و امضای خود به تحصن کنندگان در برابر دفترش متعهد شده بود که به محض اعلام نتیجه همه پرسی قانون اساسی استعفا خواهد کرد.


در همین حال، پس از انتشار خبر استعفای طلعت ابراهیم، محمد الزند رئیس باشگاه قضات مصر از رئیس جمهوری این کشور خواست تا عبدالمجید محمود دادستان کل سابق مصر را دوباره به سمت سابق خود منصوب کند. وی با متهم کردن مرسی به اتخاذ رویه تهاجمی علیه دستگاه قضایی مصر، خواستار اصلاح رویه وی شد./ 9161/

ارسال نظرات