۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۵۰۳۸۴
آیت الله شبستری:

جناح های سیاسی از اخلاق اسلامی غافل نشوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: تخریب شخصیت نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به هیچ عنوان در شأن نظام اسلامی نیست.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، شب گذشته در نشست اعضای شورای اداری استان، با اشاره به اهمیت انتخابات آتی ریاست جمهوری اظهار داشت: تخریب شخصیت نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها از سوی برخی رسانه‌ها به هیچ عنوان در شأن نظام اسلامی نیست.

 

وی با اشاره به تأکید مبانی اسلام مبنی بر حفظ آبروی افراد، خاطرنشان کرد: باید سیاسیون و افراد منتسب به جریان ها و جناح سیاسی واقف باشند که طبق روایات آبروی مؤمن از خانه کعبه نیز شریف تر است، از این رو امروز همگان را به وحدت و رعایت اخلاق اسلامی دعوت می کنیم تا شاهد انتخاباتی پرشور و نشاط و باشیم.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که رعایت اخلاق اسلامی و انسانی در انتخابات ریاست جمهوری لازمه موفقیت نظام است، تصریح کرد: نباید جناح های سیاسی و افراد مختلف اخلاق اسلامی را در این عرصه نادیده بگیرند، از سوی دیگر عده‌ای به دنبال شایعه‌پراکنی در آستانه انتخابات هستند.

 

وی افزود: بنده به صراحت اعلام می کنم، همانطوری که در انتخابات سال 88 تأکید داشتم، هر گونه تقلب انتخاباتی در جمهوری اسلامی امری بعید و غیر قابل باور است، با وجود نظارت ها و کنترل های مختلف از سوی نهادها و ارگان ها، ادعای تقلب دروغی شاخ‌دار به نظر می رسد.

 

آیت الله شبستری، عاقبت ادعا کنندگان تقلب در انتخابات را مانند فتنه گران در جریان انتخابات سال 88 دانست و گفت: امروز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بار دیگر تأکید می کنیم؛ اگر مسؤولان نظام از اخلاق حسنه در برخورد با مردم برخوردار نباشند، خود مردم آنها را کنار خواهند گذاشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از خدمات دولت نهم و دهم به ویژه در محرومیت‌زدایی و رفع مشکل مسکن، اظهار داشت: خدمات دولت در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی بسیار مثبت و قابل تقدیر است، چنانکه امروز در طول چند ماه از وقوع زلزله 21 مرداد، دولت با تمام وجود وارد عرصه شده است.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که انتقاد از دولت بایستی منصفانه و عادلانه باشد، گفت: در کنار خدمات ارزنده دولت، برخی انتقادات زیر مطرح است البته باید توجه داشت که به بهانه انتقاد، تخریب صورت نگیرد، برخی تخریب ها میان قوای سه گانه موجب تعجب و تأثر همگان بوده است.

 

وی با بیان این‌که مهمترین نیاز امروز کشور در آستانه انتخابات خرداد 92 وحدت و یکپارچگی زیر سایه ولایت فقیه است، افزود: در شرایطی که رهبر انقلاب بارها بر ضرورت وحدت و تعامل میان قوا تاکید داشته اند، برخی رفتارهای تخریبی نمی تواند قابل قبول باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات