۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۵۰۴۲۷

نشست مدیران دانشکده صدا و سیما برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست رییس و مدیران دانشکده صدا و سیما قم با حضورحجت‌الاسلام والمسلمین مروی مسؤول دفتر مقام معظم رهبری درقم و غلامرضایی، معاون آموزش و پژوهش سازمان صدا و سیما و به مناسبت هفته پژوهش در دانشکده صداو سیما برگزار شد.
دانشكده صدا و سيما
نشست مديران دانشکده صدا وسيما
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست رییس و مدیران دانشکده صدا و سیما قم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مروی مسؤول دفتر مقام معظم رهبری درقم و  غلامرضایی، معاون آموزش و پژوهش سازمان صدا و سیما و به مناسبت هفته پژوهش در دانشکده صداو سیما برگزار شد.
در این نشست که امروز صبح 29 آذرماه در سالن جلسات دانشکده صدا و سیما قم برگزار شد، غلامرضایی با اشاره به این که پژوهش از اهمیت ویژه‌ای در علوم و فنون برخوردار است، افزود: پژوهش‌های رسانه ای باید دارای عمق هر چه بیشتر و متناسب با نیازهای سازمان باشد و نباید در کارهای پژوهشی مقلدانه عمل کنیم.
وی به بومی‌سازی علوم اشاره کرد و  گفت: دانشکده از دروسی برخوردار است که چندان با فرهنگ دینی و ملی ما سازگاری ندارد  و رشته‌های موجود کامل نیستند و نیازمند به غنی‌کردن دروس دانشکده هستیم.
معاون آموزش و پژوهش سازمان صدا وسیما خاطر نشان کرد: کارهای اولیه برای غنی‌کردن و کامل‌کردن رشته‌های دانشکده صدا و سیما انجام گرفته و خواستار تکمیل این موارد با پژوهش‌های عمیق‌تر، بیشتر و متناسب با فرهنگ دینی شده‌ایم.
غلامرضایی تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و مسلط به حوزه دینی و رسانه‌ای را یکی از رسالت‌های مهم دانشکده دانست و اظهار داشت: دانشکده باید با جایگاه ویژه و مهمی که دارد در زمینه تحول دروس و تأمین محتوای طرح تحول در علوم انسانی جدیت و تلاش بیشتری نشان دهد تا به رسالت دینی و رسانه ای خود برسد.
وی افزود: نظام آموزشی و رسانه‌ای دانشکده باید جهت و محتوا را در رأس کارها مشخص کرده و قرار دهد تا تولیدات و آثار متناسب با فرهنگ بومی و دینی شود.
معاون آموزش و پژوهش سازمان صدا وسیما با بیان این‌که باید دانشکده صدا وسیما به دانشگاه ارتقا پیدا کند، تأکید کرد: باید در این راستا به افزایش گروه‌ها در دانشکده صدا و سیما توجه داشته باشیم و تلاش کنیم نیاز‌های دانشکده در مورد هیأت علمی، تأمین شود تا بتوانند افراد متناسب و متعهد را جذب و ساماندهی کنند.
وی همچنین با توجه به اهمیت پژوهش، اظهار داشت: پژوهش باید بومی‌سازی شده و فرهنگ و محتوای دینی داشته باشد و تلاش و کوشش پژوهشگران هم باید به این صورت باشد که آثاری مطابق با فرهنگ بومی و دینی تولید کنند.
غلامرضایی با اشاره به تغییر دانشکده تهران به دانشگاه گفت: دانشکده فلسفه رسانه به صورت گروه آموزشی به دانشکده قم منتقل خواهد شد و چون رشته فلسفه رسانه بنیاد اصلی دانشکده فلسفه رسانه است، تولید علم و نیروی انسانی باید در این راستا باشد.
در پایان جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین مروی مسؤول دفتر مقام معظم رهبری درقم و دکتر غلام‌رضایی از نمایشگاه آثار پژوهشی دانشکده بازدید کردند و از کتاب «ادبیات تطبیقی در ایران» تألیف دکترعزتی پرور هم رونمایی شد./907/پ202/پ
ارسال نظرات