۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۵۰۴۳۷
حجت الاسلام ابراهیمیان:

پاسخگویی به نیازهای معرفتی جامعه رسالت حوزه علمیه خواهران است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور شهرستان های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: هدف اصلی و رسالت حوزه علمیه خواهران تربیت مبلغ برای پاسخگویی به نیازهای معرفتی جامعه است.
حجت الاسلام ابراهيمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابراهیمیان، معاون امور شهرستان های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور امروز در جمع هیأت امنا و مؤسسان مدارس علمیه خواهران آذربایجان شرقی با تأکید بر توسعه مدارس علمیه در سراسر شهرهای استان اظهار داشت: تعداد طلاب خواهر به نسبت جمعیت آذربایجان شرقی بسیار کم است.

 

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان در خانه تک تک ما مبلغ دارند؛ وظیفه روحانیت و حوزه های علمیه بسیار سنگین است، اکنون استکبار جهانی سرمایه گذاری سنگینی برای انحراف در خانواده های ایرانی به ویژه خانواده طلاب و روحانیان کرده اند، با چنین اوصافی هنوز تعداد مدارس علمیه استان بسیار کم است.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به این‌که طی 15 سال گذشته تعداد مدارس علمیه خواهران به 330 در سطح دو و سه در سراسر کشور رسیده است، تصریح کرد: با همه مشکلاتی که پیش روی فعالیت حوزه های علمیه خواهران وجود دارد، ما به دنبال اشتغال‌زایی برای بانوان نیستیم، هدف اصلی و رسالت حوزه علمیه خواهران تربیت مبلغ برای پاسخگویی به نیازهای معرفتی جامعه است.

 

وی با اشاره به این‌که برخی از پایان نامه های طلاب به قدری از ارزش و بار علمی بالا برخودار هستند که به صورت سفارشی از سوی نهادهای عالی کشوری نگارش می شود، تصریح کرد: با این حال هنوز جایگاه اصلی حوزه های علمیه خواهران شناخته نشده است و هنوز شهرهایی وجود دارند که فاقد مدرسه علمیه خواهران هستند.

 

معاون امور شهرستان های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با بیان این‌که استان اذربایجان شرقی با کمبود 9 هزار طلبه خواهر رو به روست، گفت: به صلاح نیست که خواهران علاقه‌مند به تحصیل در علوم حوزوی، از شهری به شهر دیگر مهاجرت کنند، امیدواریم در استان آذربایجان شرقی همچون گذشته با پشتیبانی آیت الله شبستری، ساخت و ساز و توسعه مدارس علمیه خواهران تداوم داشته باشد.

 

همچنین خلج، قائم مقام اداری مالی حوزه های علمیه خواهران کشور هدف از برگزاری این اجلاس را تعامل و هم اندیشی برای تعالی هر چه بیشتر مدارس علمیه خواهران اعلام کرد و اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی دارای بیش از سه میلیون و 600 هزار نفر است که نیمی از این جمعیت را بانوان تشکیل می دهند، برنامه ریزی باید بر مبنای اهدافی مقدسی است که باید صورت گیرد.

 

مقام اداری مالی حوزه های علمیه خواهران کشور تربیت نیروی انسانی برای امور دینی جامعه را از جمله اهداف حوزه های علمیه خواهران دانست و گفت: حداقل جمعیت طلبه بانوی استان باید 10 هزار نفر باشد تا بتوان مقابل هجمه فرهنگی و تبلیغی دشمنان ایستادگی کرد.

 

وی با اشاره به این‌که با راه اندازی مرکز مدیریت استان تعداد مدارس علمیه استان به تعداد دو برابر افزایش یافته است، گفت: در هر شهری باید حداقل یک مدرسه علمیه خواهران فعال باشد. البته پیگیری های لازم برای راه اندازی مدارس علمیه در شهرهایی از این استان که فاقد حوزه علمیه خوهران هستند، صورت گرفته است./935/پ202/ب

ارسال نظرات