۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۵۰۴۶۲
معاون اردویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی:

در کنار هم قرار گرفتن علوم حوزوی و دانشگاهی لازمه تربیت مدیران متعهد و متخصص است

خبرگزاری رسا ـ معاون اردویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر علوم حوزوی و دانشگاهی در کنار هم قرار بگیرند، آن وقت یک دانشجوی متعهد و یک روحانی باسواد دانشگاهی برای عرصه‌های مدیریتی جمهوری اسلامی داریم.
همايش «پيشرفت در سايه وحدت حوزه و دانشگاه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صادق ترابیان، معاون اردویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی پیش از ظهر امروز بیست و نهم آذرماه در همایش «پیشرفت در سایه وحدت حوزه و دانشگاه» در مدرسه علمیه قائم چیذر با ابراز تأسف از این که مسئله وحدت حوزه و دانشگاه فقط در حد همایش‌ها مطرح شده و در عمل اقدامی صورت نمی‌گیرد گفت: جایگاه یک دانشجو در حوزه علمیه و جایگاه یک روحانی در دانشگاه باید مشخص شود.

وی با تأکید بر این‌که علمی مفید است که همراه با تعهد باشد بیان داشت: در فراگیری علوم حوزوی همین بس که اگر ما دین را نشناسیم نمی‌توانیم قدم صحیح برداریم و تا دین را نشناسیم، برای ما تعهد ایجاد نمی‌شود.

ترابیان در ادامه تبیین ضرورت فراگیری علوم حوزوی ابراز داشت: وقتی پیامبراکرم(ص) در جنگ‌ها اسیر می‌گرفتند‌ به آنها می‌فرمودند اگر ده نفر از اصحاب ما را باسواد کنید، آزادی را به شما هدیه می‌دهیم.

وی با بیان این‌که ما در بسیج واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تربیت نیروی کارآمد برای جایگاه‌های حساس کشور هستیم اظهار داشت: وقتی ارزیابی کردیم متوجه شدیم متخصص داریم اما متخصص متعهد نداریم و بسیج شدیم تا به این هدف برسیم و آن را گسترش دهیم.

معاون اردویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: اگر علوم حوزوی و دانشگاهی در کنار هم قرار بگیرند، آن وقت یک دانشجوی متعهد و یک روحانی باسواد دانشگاهی برای عرصه‌های مدیریتی جمهوری اسلامی داریم./956/پ202/ص

ارسال نظرات