۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۵۰۴۶۴
طلبه نمونه مدرسه فیضیه قم:

مباحث فقه حکومتی، بین‌المللی، اقتصادی و فضای سایبری در حوزه علمیه تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ فعال‌فرهنگی و طلبه نمونه مدرسه فیضیه قم با بیان این که بعد از انقلاب بحث فقه حکومتی مطرح شد و امام خمینی(ره) می‌فرمایند نود درصد فقه اسلام، فقه حکومتی است عنوان داشت: امروز باید در حوزه مباحث فقه حکومتی، بین‌المللی، اقتصادی و فضای سایبری تبیین بشود.
همايش«پيشرفت در سايه وحدت حوزه و دانشگاه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام وحید عباسی، از فعالان فرهنگی و طلبه نمونه مدرسه فیضیه قم پیش از ظهر امروز در همایش «پیشرفت در سایه وحدت حوزه و دانشگاه» در مدرسه علمیه قائم(عج) چیذر با تبیین مسئله وحدت حوزه و دانشگاه در بیان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری عنوان داشت: ما باید به‌ سمت تخصصی شدن علوم حرکت کنیم به‌طوری‌که یکی از اهل علم می‌گفت اگر بخواهیم در همه علوم تخصص پیدا کنیم، مانند اقیانوسی می‌شویم که یک وجب آب دارد.

وی گفت: بعضی فکر می‌کنند وحدت حوزه و دانشگاه به‌معنای وحدت فیزیکی است به‌طوری‌که یک مرکز تخصصی به نام حوزه و دانشگاه تشکیل بدهیم درحالی که مقصود این نیست.

حجت‌الاسلام عباسی در ادامه این مطلب ابراز داشت: حوزه باید در فقه، اصول، تفسیر، کلام و فلسفه و دانشگاه هم باید در جهت علوم مربوط به خودش به تخصصی کردن علوم اقدام کنند.

طلبه نمونه مدرسه فیضیه قم با بیان این‌که بعد از انقلاب بحث فقه حکومتی مطرح شد و امام خمینی(ره) می‌فرمایند نود درصد فقه اسلام، فقه حکومتی است عنوان داشت: امروز باید در حوزه علمیه مباحث فقه حکومتی، بین‌المللی، اقتصادی و فضای سایبری تبیین بشود.

این فعال فرهنگی با تأکید بر این‌که ما باید درباره فقه و علوم اسلامی به دیدگاه ولی‌فقیه توجه کنیم اظهار داشت: نظام‌سازی ‌برای زمینه‌سازی ظهور بسیار اهمیت دارد و باید به‌سمت آن حرکت کنیم و دریک جبهه متحد دربرابر استعمار غرب و شرق قرار بگیریم.

وی حضور در اجتماع و تحلیل سیاسی داشتن را برای طلاب مهم ارزیابی کرد و عنوان داشت: ما در علوم انسانی جیره‌خوار غرب هستیم و حالت دانشگاه باید از مصرف‌علم به تولیدعلم تغییر کند.

حجت‌الاسلام عباسی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ثابت کرد می‌توان مسلمان بود و در اعلی درجه پیشرفت هم قرار داشت./956/پ202/ص

 

 

ارسال نظرات