۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۵۰۶۱۸
دبیرگروه روانشناسی جامعه المصطفی:

تقویت مبانی اعتقادی دانش‌آموزان از وظایف اساسی ائمه جماعات است

خبرگزاری رسا ـ دبیرگروه روانشناسی جامعه المصطفی العالمیه، پاسخگویی به نیازهای جوانان را امری ضروی خواند و گفت: یکی از ویژگی های بارز ائمه جماعات مدارس این است که مبانی اعتقادی جوانان را تقویت کنند.
همايش ائمه جماعات استان قم
به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی، دبیرگروه روانشناسی جامعه المصطفی العالمیه، پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جماعات مدارس استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزارشد، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم یک روحانی درک نوجوانان و کم کردن فاصله خود با آنها است.
دبیرگروه روانشناسی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به آیات قرآن امنیت را از نیازهای اساسی بشریت خواند و افزود: دانستن و امنیت از نیازهای مهم جوانان و دانش آموزان است و اگر این امور برای آنها ایجاد نشود به انحرف نزدیک می‌شوند.
وی پاسخگویی به نیازهای جوانان را امری ضروی خواند و اظهار کرد: یکی از ویژگی های بارز ائمه جماعات مدارس این است که مبانی اعتقادی جوانان را تقویت کنند.
حجت‌الاسلام هادی ادامه داد: ائمه جماعات باید ارتباط معنوی با دانش آموزان برقرار کنند و تا آنها مشکلات و شبهات خود را به راحتی بتوانند مطرح کنند.
دبیرگروه روانشناسی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به خطرات پیش روی دانش آموزان، گفت: زمینه انحراف و دوری از دین جوانان از سوی دشمنان فراهم شده و تقویت پایه‌های اعتقادی و دینی آنها توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.
وی در ادامه ائمه جماعات مدارس را به رازداری، امانت داری،‌ شجاعت و ویژگی های مثبت ظاهری توصیه کرد و آنها را از عوامل تأثیرگذار در جذب جوان خواند.
حجت‌الاسلام هادی در پایان خطاب به ائمه جماعات مدارس ابراز کرد: ائمه جماعات با مجموعه مدرسه‌ای که در آن مشغول فعالیت هستند هماهنگ باشند و از طرح مسائل اختلاف افکن و تنش زا دوری کنند./927/پ202/پ
ارسال نظرات