۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۵۰۷۹۷
در آستانه سالروز 9دی؛

سلسله نشست‌های «روحانیت انقلابی، روحانیت سکولار» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سلسله نشست‌های «روحانیت انقلابی، روحانیت سکولار» به همت جمعیت طلاب انقلاب اسلامی در مدارس علمیه تهران برگزار می‌شود.
جمعيت طلاب انقلاب اسلامي

حجت الاسلام محمد احمدی، قائم مقام دبیرکل جمعیت طلاب انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری سلسله نشست‌های «روحانیت انقلابی، روحانیت سکولار» در مدارس علمیه تهران خبر داد.

حجت الاسلام احمدی با بیان این‌که جمعیت طلاب انقلاب اسلامی بر مبنا و اساس پیگیری کارهایی که می‌بایست توسط حوزه انجام شود و تا کنون زمین مانده است تشکیل شده است گفت: تعدادی از طلاب انقلابی در این جمعیت گردهم جمع شده‌اند تا با روحیه انقلابی و جهادی بخشی از آن کارها را انجام دهند.

قائم مقام دبیرکل جمعیت طلاب انقلاب اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی مبنی بر این‌که «روحانیت باید در خدمت نظام باشد و قابل قبول نیست که روحانی بگوید من با نظام و حکومت کاری ندارم» گفت: این نکته بسیار مهم است و باید مورد توجه حوزویان قرار بگیرد از این رو این جمعیت تصمیم گرفتند پیرو منشور روحانیت حضرت امام خمینی(ره) که تاکید بر انتقال این‌گونه مفاهیم به طلاب جوان را داشتند در آستانه سالروز حماسه 9دی سلسله نشست‌هایی را برگزار کنند.

وی ضمن ابراز تاسف از این‌که در سومین سالگرد حماسه انقلابی نهم دی‌ماه حرکتی مبنی بر مهم داشتن این روز بزرگ دیده نمی‌شود اظهار داشت: این سلسله نشست‌ها از روز سه شنبه پنجم دی‌ماه آغاز و در نهم دی‌ماه به کار خود پایان خواهد داد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که حوزه نمی‌تواند سکولار باشد گفت: نام این سلسله نشست‌ها که با همکاری سازمان بسیج طلاب و روحانیون تهران برگزار می‌شود «روحانیت انقلابی، روحانیت سکولار گذاشته شده است.

وی افزود: این نشست‌ها به ترتیب ساعت 15 روز سه‌شنبه پنجم دی‌ماه با سخنرانی حجت الاسلام سیدعباس نبوی در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) واقع در لویزان، ساعت 9صبح روز پنج‌شنبه هفتم دی‌ماه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین تقوایی در مدرسه علمیه خاتم الاوصیا(عج) واقع در خیابان دماوند، ساعت 13 روز شنبه نهم دی‌ماه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه در مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی واقع در خیابان 15خرداد کوچه شهید موسوی کیانی، ساعت14 روز یکشنبه دهم دی‌ماه با سخنرانی حجت الاسلام موسوی هوایی در مدرسه علمیه مجد واقع در خیابان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

قائم مقام دبیرکل جمعیت طلاب انقلاب اسلامی با بیان این‌که این نشست‌ها وی‍ژه روحانیان و برادران طلبه می‌باشد گفت: در صورتی‌که مدارس علمیه خواهران تمایل به برگزاری نشست‌های مشابه داشته باشند جمعیت طلاب انقلاب اسلامی آمادگی خود را جهت هماهنگی اساتید و برگزاری دوره اعلام می‌کند.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا اعلام آمادگی به پایگاه الکترونیکی جمعیت طلاب انقلاب اسلامی مراجعه کنند./959/ت302/ص

ارسال نظرات