۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۵۰۹۶۴

فعالیت 10 استاد مشاوره در حوزه‌های علمیه استان کردستان

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان با اشاره به برگزاری کارگاه تخصصی که برای ارتقای سطح علمی استادان مشاوره استان برگزار می‌شود، گفت: بعد از اتمام این دوره 10 استاد مشاوره در سطح استان و شهرستان‌ها مشغول به فعالیت هستند.
معاونت تهذيب حوزه هاي علميه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدموسی محمودی، معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان با تشریح برنامه‌های دفتر مشاوره این معاونت اشاره کرد و افزود: دفتر مشاوره معاونت تهذیب استان کردستان براساس برنامه‌ریزی که از سال گذشته انجام شده است برای خود کفایی و ارتقاء سطح استادان مشاوره این استان اقدام به برگزاری کارگاهی تخصصی کرد و امروز بعد از اتمام آن دوره حوزه علمیه استان کردستان با 10 استاد مشاوره در سطح استان و شهرستان‌ها مشغول به فعالیت است.

وی با بیان این‌که در این دوره تخصصی چند تن از استادان مشاوره و متخصص حوزه علمیه از سوی معاونت تهذیب به استان کردستان اعزام شدند اظهار کرد: در این کارگاه دوازده سرفصل مجزا طی صد و هفتاد ساعت مورد بررسی و آموزش کامل قرار گرفت.

حجت‌الاسلام محمودی به برخی از سرفصل‌های این کارگاه اشاره کرده و افزود: در این کارگاه مباحثی چون خانواده، تربیت و تعامل با فرزندان، معارف تحصیلی طلاب، روانشناسی شخصیت عمومی، مهارت ازدواج و ... بررسی شد و حدودا برای هر سر فصل شانزده ساعت کلاس فشرده برگزار شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی اداره مشاوره معاونت تهذیب استان امروز پس از اتمام دوره و اعطای مجوز به 10 نفر از استادان شرکت‌کننده، سه استاد از شهرستان بیجار، سه استاد از شهرستان کامیاران، سه استاد از شهرستان قروه و یک نفر از سنندج مشغول به فعالیت در مدارس علمیه شدند.

وی اضافه کرد: اداره مشاوره معاونت تهذیب با هماهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه به صورت فصلی یکی از استادان مشاور برجسته را از قم دعوت می‌کند و این استاد به مدت یک هفته در استان کردستان اقامت کرده و به ارائه مشاوره گروهی و فردی و بر اساس نیاز به برگزاری کارگاه‌های علمی می‌پردازد./993/د102/پ

ارسال نظرات