۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۵۱۹۱۷
نماینده مراجع تقلید در کویت:

بی‎توجهی شبکه‎های عربی به اربعین حسینی تاسف آور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مراجع تقلید در کشور کویت با اشاره به پیاده روی میلیون‌ها زائر حسینی برای بیعت با سرور و سالار شهیدان به سوی کربلا از بایکوت این رویداد عظیم توسط رسانه های عربی به شدت انتقاد کرد.
سيدمحمدباقر المهري نماينده مراجع تقليد در کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر المهری، نماینده مراجع تقلید در کویت در گفت‎وگو با خبرگزاری الکویتیه این کشور به بررسی مسائل مختلف این کشور و جهان پرداخت.

 

وی درباره انتخابات پارلمان جدید در کویت، گفت: نظام کویت کاملا دموکراسی است و انتخابات نیز بر اساس موازین دموکراسی و  منطبق با قانون اساسی برگزار شد. کسانی که در انتخابات شرکت نکردند به خواست خود بوده و دولت آنها را مجبور به عدم مشارکت نکرده است. کسانی که این انتخابات را تحریم کردند بازنده اصلی به شمار می آیند.

 

حجت الاسلام المهری با اشاره به راهیابی 17 نماینده شیعه به پارلمان، افزود: تحریم انتخابات سبب پیروزی اقلیت در انتخابات شد به گونه که 17 نماینده شیعه موفق به راهیابی به پارلمان شدند. کسانی که پیروزی شیعیان را عامل فشار بر پارلمان و منحل شدن آن می دانند باید به خوبی متوجه باشند که این انتخابات در فضای کاملا آزاد برگزار شد و اگر به دموکراسی اعتقاد دارند، باید موفقیت شیعیان را به رسمیت بشناسند.

 

نماینده مراجع تقلید تصریح کرد: شیعیان کاملا به کشور وابسته هستند و وفاداری خاصی به پادشاه دارند، همه باید به این مسأله توجه داشته باشند و به نظرم هر که نسبت به راهیابی 17 شیعی به پارلمان اعتراض دارد یک آدم طایفه گرا است.

 

وی اعتراضات رخ داده در کویت و بحرین را متفاوت خواند و اظهار داشت: کسانی که در کویت تظاهرات می کنند می دانند که آزادی عمومی بر کشور حاکم است و دولت نیز به دموکراسی احترام می گذارد. معترضان که در فقر سیاسی به سر می برند جوانان را به تظاهرات شبانه دعوت می کنند.

 

المهری تاکید کرد: شیعیان تنها به مصالح کشور توجه دارند و در پی دستیابی به پست و مقام نیستند. ما به این اعتقاد نداریم که دولت باید چهار پست وزارتی به ما بدهد تا از آن راضی باشیم بلکه معتقدیم که قانون بر کشور حاکم است و پادشاه نیز شخص حکیمی است و به مصالح کشور حرص دارد.

 

این عالم شیعی در بخش دیگری از سخنان خود بر وفاداری شیعیان به کشورهای خود تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: اولین کسی که اتهام وابستگی شیعیان به ایران را منتشر کرد حسنی مبارک بود که پس از آن نیز برخی رهبران کشورهای عربی از هلال شیعی سخن گفتند و با پاسخ نبیه بری بر وجود ماه سنی و سخیف بودن این اتهام همراه شد.

 

وی ادامه داد: ما به مراجع تقلید شیعه خصوصا در عراق و ایران احترام گذاشته و از آنان تقلید می کنیم و این به معنای وابستگی به این کشورها نیست، مراجع تقلید نیز همواره از ما خواسته اند تا نسبت رعایت قانون کویت اهتمام داشته باشیم. جمهوری اسلامی ایران هیچ طمعی نسبت به کشورهای منطقه ندارد و این یک اتهامی واهی است.

 

نماینده مراجع تقلید در کویت با اشاره به اینکه شیعیان این کشور هیچ رهبری ندارند، بیان داشت: ولایت به اهل بیت(ع) عامل وحدت و همبستگی شیعیان در کویت است. بنده تنها نماینده آیت الله سیستانی هستم و ادعای رهبری شیعیان را ندارم.

 

حجت الاسلام المهری از فتنه مذهبی به عنوان برگ برنده دشمنان اسلام یاد کرد و گفت: قدرتهای بزرگ جهان در حال گسترش فتنه مذهبی هستند و این را بهترین عامل برای تحقق نقشه های خود می دانند. مصالح این قدرتها در شکاف و تفرقه میان شیعیان و اهل تسنن است و متاسفانه برخی از افراد ساده لوح در این دام گرفتار می شوند. امام خمینی و استاد بنده، شهید محمدباقر صدر همواره بر وحدت شیعه و سنی تاکید داشته و هیچ تفاوتی میان پیروان این دو مذهب قائل نمی شدند.

 

وی بیداری اسلامی را ضربه ای بزرگ به آمریکا دانست و تصریح کرد: ملتهای اسلامی از خواب بیدار شده و بیداری اسلامی عمومی میان مسلمانان به وجود آمده است. ابن بیداری با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی آغاز شد و آنچه هم اکنون در سایر کشورها نظیر مصر رخ می دهد نیز در همین راستا است و بر فطرت انسان که اسلام است، دلالت دارد.

 

این عالم کویتی در بخش دیگری از سخنان خود به پیاده روی میلیونها عاشق حسینی به سوی کربلا در اربعین حسینی پرداخت و اظهار داشت: امام حسین(ع) تنها به شیعیان اختصاص ندارد و سنی ها و حتی مسیحیان نیز به این امام عشق می ورزند و در مراسم عزاداری شرکت می کنند. بنده در گذشته با پای پیاده به کربلا رفته بودم اما امسال این توفیق به من نرسید.

 

وی ادامه داد: کعبه، قبله مسلمانان است و ما دور آن طواف می کنیم. شیعیان ابتدا به کعبه توجه دارند و در مراتب بعدی به بارگاه ملکوتی پیامبر اکرم(ع) سپس بارگاه امام علی(ع) و امام حسین(ع) اهتمام می ورزند. اتهاماتی که به شیعیان نسبت داده می شود کاملا باطل است و ما تفاوت میان کعبه و حرم امام حسین(ع) را می دانیم.

 

حجت الاسلام المهری از بی توجهی شبکه های ماهواره ای عربی به این رویداد بزرگ به شدت انتقاد کرد و گفت: بیش از 11 میلیون زائر با پای پیاده از شهرهای مختلف عراق و خارج از کشور نظیر چین و آمریکا و ژاپن و سوئد و دانمارک به سوی کربلا رهسپار می شوند (این آمار مربوط به سالهای گذشته است و هم اکنون بیش از 16 میلیون زائر به سوی کربلا پیاده روی می کنند)، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که رسانه های عربی به بایکوت این رویداد عظیم می پردازند و مطمئنم هیچ کدام از این شبکه ها آمار واقعی زائران حسینی در اربعین را بازگو نمی کنند.

 

نماینده مراجع تقلید تاکید کرد: شیعیان با احیای عزاداری حسینی می خواهند بگویند که در زمان امام حسین(ع) هستند و همانند کسانی که پس از حادثه عاشورا ابراز ندامت کردند، نبوده و اگر حادثه عاشورا در عصر حاضر رخ می داد مطمئنا در آن حضور می یافتند./980/ب901/ک

ارسال نظرات