۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۵۲۰۴۶
مدیر حوزه علمیه گلستان:

بصیر سیاسی خود را مطیع ولی فقیه می‌داند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه گلستان با بیان این که شاخص بصیرت، ولی فقیه زمان است، گفت: به اشخاصی بصیر سیاسی اطلاق می شود که خود را راه خود را منطبق با رهنمودهای مقام معظم رهبری بپیمایند.
حجت الاسلام ملكي مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه گلستان، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان که از سوی مدرسه علمیه امام باقر(ع) بندرگز برگزار شد، با اشاره به شاخصه های مهم اصحاب امام حسین(ع)، اظهار داشت: به طور قطع و یقین بصیرت مهم ترین شاخصه اصحاب امام (ع) بوده و أباعبدالله الحسین(ع) نیز در توصیف اصحابش فرموده است: من از اصحاب خود بهتر و نیکوکارتر سراغ ندارم.

 

وی به فتنه سال 88 اشاره کرد و با بیان این که همه ما باید از حوادث فتنه 88 عبرت گرفته و آن را چراغ هدایتی برای خود قرار دهیم، افزود: اشخاصی که در این فتنه در حمایت از رهبر معظم انقلاب ایستاده و جانانه دفاع کردند، بصیرت خود را نشان داده و به همه فهماندند که زاویه ای با این انقلاب و رهبری ندارند.

 

عضو شورای حوزه علمیه گلستان با بیان این که بصیرت می تواند به عنوان چراغ راه برای ما بوده و ایفای نقش کند، ادامه داد: بصیرت از سه زاویه اخلاقی، اعتقادی و سیاسی قابل بحث و گفت و گو است و کسانی در این فتنه نمره قبولی را گرفته که این سه زاویه را رعایت کردند.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان مشخصه های بصیر اعتقادی گفت: بصیر اعتقادی کسی است که اعتقادات خود را بر مبنای حوزه های علمیه پیاده کرده و از رهبری و مراجع عظام تقلید تبعیت کند.

 

وی با بیان این که شاخص بصیرت، ولی فقیه زمان است، اظهار داشت: به اشخاصی بصیر سیاسی گفته می شود که خود را راه خود را منطبق با رهنمودهای مقام معظم رهبری بپیمایند.

 

عضو شورای حوزه علمیه گلستان با اشاره به گروه های انحرافی، بیان داشت: متأسفانه برخی از گروه های انحرافی با بیان مطالبی به دنبال تضعیف حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید بوده که باید با شناخت آنان مباحث را برای مردم و جامعه روشن کرد.

 

این استاد حوزه ادامه داد: اشخاصی که اعتقادات مذهبی مردم را نشانه رفته و به دنبال سوء استفاده هستند، بدانند که راه خود را گم کرده و به بیراهه رفته اند.

 

حجت الاسلام ملکی تأکید کرد: همه باید سلایق و نظرهای خود را منطبق با رهبر معظم انقلاب مطابقت داده و توجیه هایی که باعث انحراف در راه می شود را کنار بگذارند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در رابطه با بصیرت، ابراز داشت: بصیر کسی است که بشنود و تفکر کند./950/پ202/س

ارسال نظرات