۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۵۲۲۰۸
نماینده خبرگان رهبری:

شهادت، ولایت‌مداری و انتظار سه رکن عزت‌بخش ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: ملت ایران با تکیه بر سه عنصر شهادت، ولایت‌مداری و انتظار توانسته ابرقدرت‌های شرق و غرب را به زانو درآورد.
حجت الاسلام عاملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل صبح امروز در یادواره شهدای اجیرلوی شهرستان بیله‌سوار که با حضور روحانیت و اقشار مختلف مردم منطقه همراه بود، اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی ایران با تأسی از فرهنگ انسان‌ساز عاشورا سعادت ابدی را به ارمغان آوردند.

 

وی با تأکید بر این‌که خون پاک شهدا رمز عزت و اقتدار نظام اسلامی در مقابله با استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: شهدا با درک حقیقت نهضت حسینی و تبعیت از ولایت سعادت دنیوی و اخروی برای خود و جامعه را رقم زدند، در حقیقت درس بزرگی که شهدا به ما آموختند، درس تبعیت از ولایت در راه عزت و تعالی اسلام است.

 

نماینده خبرگان رهبری غفلت از فرهنگ ایثار و شهادت را عامل نفوذ افکار التقاطی دشمنان و نفوذ عوامل وابسته در لایه‌های مختلف نظام دانست و گفت: مرام امام حسین(ع) بزرگترین سرمایه معنوی ملت ایران است، به عبارت دیگر ملت ایران با عشق ولایی و توجه به سیره اهل بیت عصمت و طهارت زندگی شرافتمندانه خود را بنا گذاشته و در سایه این سرمایه عظیم توانسته‌ به بالاترین جایگاه ارزشی دست یابد.

 

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان برای مقابله با محتوای اعتقادات و مقدسات دینی در جوامع اسلامی اظهار داشت: دشمنان در طول سه دهه گذشته بسیاری از راه‌های ممکن برای براندازی نظام اسلامی را پیموده‌اند، ترور، راه‌اندازی جنگ هشت ساله، حمایت از گروه‌های مرتجع و تروریستی، آشوب‌های داخلی، جنگ نرم و همچنین اعمال تحریم‌های اقتصادی تنها نمونه‌ای از دشمنی های آشکار غرب و آمریکا با ملت ایران است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر این‌که ملت ایران با تکیه بر سه عنصر شهادت، ولایت‌مداری و انتظار توانسته ابرقدرت‌های شرق و غرب را به زانو درآورد، افزود: بسیار واضح است که آمریکا و ایادی غربی‌اش پس از حمله به عراق، افغانستان و بسیاری از کشورهای مظلوم در باتلاقی سخت گرفتار شده‌اند.

 

همچنین حجت‌الاسلام کریم قیاسی، امام جمعه شهرستان بیله‌سوار در سخنانی دفاع از آرمان‌های شهدا، امام راحل و پیروی از منویات مقام معظم رهبری را تنها راه رستگاری و سعادت‌ دانست و اظهار داشت: شهدای ایران اسلامی راه حق و حقیقت را در تمسک به مکتب عزت‌بخش عاشورا یافتنند و امروز هر چه داریم به برکت خون شهداست.

 

وی بزرگداشت یاد و خاطره شهدا را تکریم شعائر اسلامی دانست و گفت: برگزاری محافل انس با شهدا و تجلیل از سرمایه معنوی دوران دفاع مقدس، عامل اصلی در ترویج آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و امام راحل در میان نسل جوان جامعه شده است./935/پ202/پ

ارسال نظرات