۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۵۲۲۶۹

پیکر مطهر هفت شهید گمنام در تبریز تشییع می شود

خبرگزاری رسا ـ پیکر پاک و مطهر هفت شهید گمنام دوران دفاع مقدس دوشنبه هفته جاری در تبریز تشییع خواهد شد.
تشييع پيکر شهدا

سردار حسن استوارآذر، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: پیکرهای پاک و مطهر هفت شهید گمنام دوران دفاع مقدس هفته گذشته پس از استقبال در فرودگاه، به سپاه عاشورا منتقل شدند تا آیین های مربوطه برگزار شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مراسم تشییع پیکر 7 شهید گمنام دوران دفاع مقدس دوشنبه 18 دی در ساعت 10 صبح از میدان شهدا به سمت میدان ساعت تبریز تشییع شده و آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان بر پیکر مطهر شهدا نماز می خوانند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ادامه داد: پس از این مراسم معنوی که با حضور هیأت‌های عزاداری تبریز همراه خواهد بود، پیکر شهدا به شهرهای مرند و کلیبر انتقال خواهد یافت تا ویژه‌برنامه‌های وداع با شهدا در این شهرها نیز برگزار شود.

 

سردار استوارآذر ادامه داد: مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در شهرهای مرند و کلیبر روز پنجشنبه 21 دی مصادف با شب ارتحال پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار خواهد شد، پیکر شهدای گمنام مرند در یکی از تپه‌های ورودی این شهر و در کلیبر شهدای گمنام در ارتفاعات نورالشهدا واقع در منطقه شرقی شهر به خاک سپرده می شوند.

 

وی تصریح کرد: این هفت شهید گمنام دوران دفاع مقدس مربوط به عملیات والفجر 8 منطقه فاو، عملیات خیبر جزایر مجنون و عملیات والفجر یک منطفه فکه هستند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در پایان از عموم مردم مؤمن، متدین و شهیدپرور استان خواست تا با حضور معنوی در این مراسم‌ها بار دیگر اعلام وفاداری خود به آرمان‌های شهدای دوران دفاع مقدس را اعلام کنند./935/ت303/ب

ارسال نظرات