۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۱۵۳۸۵۷

پوشش حجاب در دانشگاه های ترکیه آزاد شد

خبرگزاری رسا ـ کمیته آموزش عالی ترکیه اجازه ورود دانشجویان محجبه و دارای پوشش اسلامی به دانشگاهها را آزاد کرد.
ترکيه

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ورلد بولتن، کمیته آموزش عالی ترکیه در قانون جدید اجازه ورود محجبه ها به دانشگاه را به وزارت آموزش ملی ابلاغ کرد.


بر اساس این قانون، زنان محجبه از مدرس یا دانشجو با حجاب می توانند وارد دانشگاه شوند و از نظر قانونی ممنوعیتی وجود ندارد.

 

در ترکیه ورود اساتید و دانشجویان محجبه به محیط دانشگاه ممنوع بود و پس از اعتراض عده ای از دانشجویان رییس شورای عالی آموزش ترکیه، اعلام کرد که نمی‌تواند دانشجویی را به دلیل پوشش اخراج کند.

در ماده اضافه شده به قانون آمده است: هر مدرس و دانشجو می تواند بدون هیچ گونه تبعیض نژادی با حجاب وارد دانشگاه شود و در فعالیتهای علمی مشارکت داشته باشد.

 

گفتنی است رجب طیب اردوغان ، نخست وزیر ترکیه و رییس حزب اسلامی عدالت و توسعه در سال 2008 میلادی سعی کرد تا با الحاق یک متمم به قانون اساسی در مورد شرایط حق تحصیل دانشجویان ، قانون ممنوعیت حجاب را از دانشگاه ها بردارد اما تلاش او در نهایت با شکست مواجه شد.

 

اما در سال گذشته میلادی پس از پیروزی اردوغان در رفراندوم ماه سپتامبر و با حضور کارمندان مطیع در کادر اموزش عالی ، دولت وی توانست قانون منع حجاب را از دانشگاه ها بردارد./982/ب903/ک

ارسال نظرات