۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۵۳۹۶۷
نماینده خبرگان رهبری:

مطرح کنندگان انتخابات آزاد به دنبال خدشه‌دارکردن صبغه اسلامی نظام هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که تطهیر سران فتنه توسط برخی اشتباه بزرگ و غیر قابل جبران است، گفت: سران فتنه همان‌هایی هستند که حمایت دول استکباری در حوادث سال 88 شامل حالشان شده بود.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، عصر امروز در نشست شورای اداری استان که با حضور مسؤولان و مدیران در سالن جمهوری فرمانداری تبریز برگزار شد، خواستار هوشیاری و بصیرت مردم و مسؤولان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی خرداد سال آینده شد.

 

وی با تأکید بر این‌که مردم هنوز خیانت سران فتنه را فرامش نکرده‌اندف خاطرنشان کرد: متأسفانه‌ای عده‌ای اینگونه می خواهند نشان دهند که سران فتنه در حوادث تلخ پس از انتخابات سال 88 بی‌گناه بودند، مگر می شود خیانت آنان علیه نظام اسلامی، ولایت فقیه، خون شهدا و ملت همیشه در صحنه ایران را فراموش کرد.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که تطهیر سران فتنه غیرممکن است، گفت: تطهیر سران فتنه برخی اشتباه بزرگ و غیر قابل جبران است، چراکه سران فتنه همان‌هایی هستند که حمایت دول استکباری در حوادث سال 88 شامل حالشان شده بود.

 

آیت الله شبستری ادامه داد: در روزهای اخیر مسائلی پیرامون بی گناه جلوه دادن سران فتنه از سوی افراد متدین نیز عنوان شده که بسیار جای تعجب دارد، نباید چشمان خود را به روی حقایق بست، تا وقتی که سران فتنه از کرده های خود ابراز پشیمانی و توبه نکنند امکان اینکه به آغوش ملت بازگردند وجود ندارد.

 

نماینده خبرگان رهبری خطاب به مسؤولان نظام اسلامی هشدا داد: باید مواظب نفوذ افکار انحرافی در بدنه دولت و خدمتگزاران نظام بود، دست هایی در حال حاضر تلاش دارند که دوباره کشور را به شرایط پیش از انقلاب اسلامی سوق دهند، البته این افراد همان هایی هستند که با کمک دول خارجی و بیگانگان فتنه سال 88 را به وجود آوردند.

 

آیت الله شبستری چنین تفکراتی را بر خلاف استقلال کشور دانست و افزود: عده ای با مواضع، سخنان و رفتار نسنجیده خود آب در آسیاب دشمن می ریزند، این افراد در زمان حاضر به صورت آگاهانه و یا ناآگاهانه می خواهند سران فتنه 88 را که کشور را به سمت آشوب و بلوا هدایت کردند، پاک و بی گناه جلوه دهند.

 

وی با تأکید بر پرهیز از در تفرقه و دودستگی میان مردم و مسؤولان گفت: این توطئه آرزوی دیرین بیگانگان برای تسلط بر کشور است، این‌که برخی مسائلی چون انتخابات آزاد در ایران را مطرح می کنند، به یقین اهداف برنامه‌ریزی شده‌ای را پیگیری می کنند، باید از این افراد پرسید، مگر در 33 سال گذشته انتخابات آزاد در جمهوری اسلامی ایران برگزار نشده است.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که آزادترین انتخابات را در میان کشورهای مختلف جهان در ایران اسلامی برگزار شده است، گفت: نتیجه طرح مسائل انحرافی و کذایی از جمله انتخابات آزاد آب به آسیاب دشمن ریختن است، باید دانست که کسانی که دم از انتخابات آزاد می زنند به دنبال خدشه‌دار کردن صبغه اسلامی جمهوری اسلامی هستند.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که رشد نقدینگی تورم‌زا ‌بوده و اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها فعلا به صلاح نیست، اظهار داشت: اجرای کیفی قانون هدفمندی یارانه‌ها باید مدنظر باشد، از این رو اجرای گام بعدی قانون هدفمندی یارانه‌ها در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست، چرا که لازمه اجرای این قانون ثبات اقتصادی است که در شرایط کنونی به نظر می‌رسد که این بستر فراهم نیست.


آیت الله شبستری در پایان خواستار توجه ویژه مسؤولان نظام نسبت به وضع معیشتی مردم شد و گفت: مردم بیش از این که مشتاق به دریافت یارانه نقدی باشند، خواستار مهار تورم هستند، بهتر است یک مقدار به فکر مردم باشید و به قول‌های که می‌دهید عمل کنید.
/935/پ202/س

ارسال نظرات