۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۵۴۲۶۵
رییس شورای هماهنگی آذربایجان‌شرقی:

انقلاب اسلامی ایران جلوه ای از نهضت اصیل نبوی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام تقی زاده گفت: انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از انقلاب پیامبر اسلام(ص) و جلوه ای از نهضت اصیل نبوی است.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: امسال تقارن وحدت وحدت با دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی برای مرور نقش وحدت و انسجام ولایی ملت در پیروزی انقلاب است.

 

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از انقلاب پیامبر اسلام(ص) و جلوه ای از نهضت اصیل نبوی است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در مقطعی از تاریخ با مجاهدت سیدی بزرگوار به پیروزی رسید که شرق و غرب عالم به حمایت از شاه برخاسته بودند و به دنبال تحکیم پایه‌های رژیم شاهنشاهی در کشور بودند.

 

حجت الاسلام تقی زاده پیروزی انقلاب اسلامی را تحقق وعده های صادق الهی در پیروزی حق علیه باطل دانست و گفت: اگر امروز شاهد گسترش موج بیداری اسلامی در سراسر جهان هستیم، همه نشأت گرفته از انقلاب فکری پیامبر گرامی اسلام و صدور آرمان ها و ارزش های اسلامی انقلاب مردم ایران در سال 57 است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی دهه فجر را فرصتی مناسب برای تحقیق و پژوهش در علل و زمینه های پیروزی انقلاب و واکاوی رسالت تاریخی ملت ایران در این برهه دانست و تصریح کرد: باید عوامل و رمز پیروزی انقلاب اسلامی شناخته و تبیین شود، چراکه این موضوع مانع از فراموشی دستاورهای انقلاب می شود.

 

وی ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند؛ مقصد ما، مکتب ما است و با این روش ملت ایران را حول محور اسلام جمع و در مقابل رژیم شاهنشاهی بسیج کرد، از سوی دیگر آگاهی، بصیرت و حضور در صحنه ملت ایران نیز از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود که باید قدرشناس ملت بصیر ایران بود.

 

حجت الاسلام تقی زاده رمز تداوم انقلاب اسلامی را ولایتمداری، مقابله با توطئه‌های دشمنان و حضور در صحنه دانست و گفت:  قطع دست بیگانگان از سرنوشت ملت و کشور ایران، دستاورهای عظیم علمی، فرهنگی، نظامی و سیاسی از دیگر برکات انقلاب اسلامی ایران است که بایستی تداوم و استمرار داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژه برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی پرداخت و از اجرای بیش از دو هزار و 500 ویژه برنامه بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی خبر داد و گفت:  24 کمیته تخصصی برای ویژه برنامه های دهه فجر برنامه ریزی و تلاش می کنند که ویژه برنامه های دهه فجر در استان از یازدهم بهمن آغاز و تا 29 بهمن سالروز قیام خونین مردم تبریز و دیدار اقشار مختلف مردم استان با رهبر انقلاب اسلامی ایران در تهران پایان خواهد یافت.

 

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به انسجام و نظم برنامه های دهه فجر در استان اظهار داشت: مراسم میثاق با آرمان های امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب 12 بهمن در تالار اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز نیز با حضور مدیران، مسؤولان و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات