۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۵۴۲۷۸
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی اصفهان:

هدف اهانت کنندگان به مقدسات شیعه و سنی ایجاد اختلاف بین مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: امروزه عوامل وهابی و سلفی که در عراق، پاکستان و افغانستان دست به کشتارهای بی رحمانه می زنند، درصدد بر هم زدن وحدت در جامعه جهانی مسلمین هستند.
وحدت پيامبر اکرم (ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مجتبی کوچک زاد، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، که به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان صحبت می کرد، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت پیامبر اعظم(ص) و حضرت امام صادق(ع) و فرا رسیدن هفته وحدت، موضوع سخنان خود را به مقوله کلیدی وحدت اختصاص داد و افزود: در قرآن کریم و سیره ائمه معصومین(ع) وحدت و اتحاد و جلوگیری از انشقاق در صفوف مسلمین به وفور دیده می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت وحدت و جایگاه آن در جامعه به داستان حضرت موسی (ع) و فتنه گوساله سامری اشاره کرد و اظهار داشت: هنگامی که حضرت موسی به امر حق تعالی برای عبادت به کوه طور رفت، برادرش هارون را به عنوان جانشین و راهنمای بنی اسرائیل برگزید و زمانی که پس از 30 روز به امر خدا حضرت موسی(ع)، 10 روز دیگر در کوه طور اقامت گزید، سامری طلای زیادی جمع آوری کرد و با آب کردن آنها، گوساله ای را برای عبادت بنی اسرائیل تهیه کرد. هنگامی که حضرت موسی از کوه طور بازگشت و انحراف قوم خود را دید، به فرموده قرآن، از روی ناراحتی هارون را بازخواست کرد.

 

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: هارون در جواب  حضرت موسی طبق آیه 94 سوره طه، پاسخی داد که برای امروز جامعه جهانی مسلمین راهگشا و کارساز است. هارون به برادرش گفت: من شرک و گمراهی قوم را دیدم و برایم این انحراف سخت بود ولی برای جلوگیری از تفرقه و دودستگی در جامعه شرک را تحمل کردم ولی زمینه را برای تفرقه آماده نکردم؛ چرا که تفرقه گرفتاری بزرگ‌تری است و بنیان جامعه را به خطر می اندازد و چنانچه درگیر این فتنه می شدم، تفرقه در جامعه خلاف خواسته تو می شد. این جواب هارون، حضرت موسی را مجاب کرد.

 

حجت الاسلام کوچک زاد اظهار داشت: طبق روایات حضرت موسی و مومنان با اقلیتی که دوازده هزار نفر عنوان شده است، بر عقیده خود ثابت قدم ماندند و اتفاقاً با تدبیر هارون و موسی، فتنه سامری خنثی شد و جامعه از انحراف نجات پیدا کرد و حضرت موسی با محاکمه سامری و سوزاندن گوساله، به این جریان پایان داد.  

 

 وی با اشاره به اهمیت وحدت از منظر مقام معظم رهبری افزود: رفتار تفرقه انگیز شیعه و سنی در هر صورت خلاف شرع و حرام شرعی است و خلاف قانون تلقی می شود. امروز هر کسی که با هر نیتی به مقدسات شیعه و سنی توهین می کند، مامور اختلاف بین برادران مسلمان می شود.

 

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به تأکید رهبر انقلاب درباره وحدت در جامعه خاطرنشان کرد: ایشان در سفری که به کردستان داشتند، جمله ای کلیدی گفتند که راهگشا و راهنمای شیعه و سنی است. ایشان گفتند«هر کس وحدت ملی را به بهانه مذهبی و به بهانه طرفداری از شیعه و سنی خدشه دار کند، چه شیعه باشد و چه سنی، چه بداند و چه نداند، مزدور دشمن و عامل دشمن است» و این جمله با ارزش، نقشه راه رفتار و تعامل ما با اهل سنت را تبیین می کند.

 

 وی در پایان تصریح کرد: امروزه نیز عوامل وهابی و سلفی که در عراق، پاکستان و افغانستان دست به کشتارهای بی رحمانه می زنند، خواسته یا ناخواسته مانند متحجران کج اندیش که مستقیم مزدور استکبار نیستند، درصدد بر هم زدن وحدت در جامعه جهانی مسلمین هستند. /939/پ202/س

ارسال نظرات