۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۱۵۴۲۹۳
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

راهکار عضو جامعه مدرسین برای کاندیداتوری افراد شایسته در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نقش خواص را در انتخاب افراد برای کاندیداتوری ریاست جمهوری مهم خواند و گفت: نخبگان باید افراد شایسته را انتخاب و به مردم معرفی کنند و پس از روی کار آمدن نیز آنها را به حال خود رها نکنند.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني حجت الاسلام و المسلمين سيد مصطفي موسوي اصفهاني

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: خبرگان، علما، نخبگان، دانشمندان دانشگاهی و افراد اثر گذار گرد هم آیند و کسی را که واجد شرایط است انتخاب کنند و به وی پیشنهاد کاندیداتوری دهند.


وی افزود: نباید بنشینیم تا یک عده ای خودشان جلو بیایند و بعد در انتخاب فرد اصلح دچار مشکل شویم؛ بعد از 34 سال افراد زیادی وجود دارند که در مناصب عالی، متوسط و پایین تر امتحان پس داده اند و خود را در گود انقلاب نشان داده اند.


مدیرحوزه علمیه همدان با اشاره به این که در بین مراجع حوزه علمیه مرسوم است تا کسی را که از خود شایسته تر بدانند برای مرجعیت پیش قدم نمی شوند، گفت: امام(ره) نیز تا زمانی که آیت الله بروجردی در قید حیات بودند به صحنه نیامدند اما پس از وفات ایشان و به دلیل درگیری با رژیم طاغوت و بر اساس احساس وظیفه قیام کردند.


حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با تأکید بر این که این تواضع و خصلت نیکو بعد از انقلاب به سایر اقشار نیز سرایت کرده است، گفت: در بین مسؤولان بودند کسانی که نمی خواستند جلو بیایند اما دیگران آنها را معرفی کردند؛ خواص باید بتوانند چنین افرادی را شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی کنند و در صورت داشتن صلاحیت لازم آنان را معرفی کنند.


رییس جمهور آینده باید پیرو آرمان های امام(ره)، رهبری و شهدا باشد
وی تشخیص مردم در بعد سیاسی را در حد مطلوب دانست و اضافه کرد: با معرفی نیروهای دلسوز، انقلابی و فهیم می توانیم کار ملت را در انتخاب اصلح آسان کنیم و احتمال خطا را پایین بیاوریم؛ بر اساس خصوصیاتی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند می توانیم فردی را که در راستای آرمان های امام(ره) و وصیت شهدا حرکت می کند، انتخاب کنیم.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که خواص و نخبگان جامعه پس از روی کار آمدن فرد منتخب نباید وی را به حال خود رها کنند، گفت: باید ضمن پشتیبانی از وی در مسائل مهم نیز مشاورش باشند و نگذارند دیگران وی را به سوی خود جذب کنند و هرکاری که دلشان بخواهد انجام دهند در این صورت دیگر ندای هل من ناصر ما به جایی نخواهد رسید.


حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با ابراز گلایه از کم ظرفیتی برخی افراد، ابراز داشت: کم است کسی که مثل امام(ره) به بالاترین جایگاه کل مملکت اسلامی برسد اما خود را عملا خادم ملت بداند و متواضعانه بگوید «من وقتی این بسیجی ها را می بینم احساس حقارت می کنم».


وی ادامه داد: برخی علما و متدینین و دلسوران روی افرادی سرمایه گذاری کردند که فکر می کردند شاخصه های رییس جمهوری انقلاب اسلامی را دارند اما بعد از این که روی آمدند کم ظرفیتی از خود نشان دادند؛ در هر صورت چاره ای نداریم غیر از این که افراد را بسنجیم و بنا به تشخیص خود انتخاب کنیم./928/ت302/ج

ارسال نظرات