۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۵۵۰۰۰

روایت آیت الله ملکوتی از مهجوریت فلسفه در زمان حضرت امام

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مسلم ملکوتی از اعضای جامعه مدرسین روایتی از مهجوریت فلسفه در زمان حضرت امام راحل بیان کرد و گفت: زمانی که از نجف برگشتم و در درس فلسفه امام شرکت می کردم تنها پنج تا شش نفر بیشتر در درس ایشان حضور نداشتند.
آيت الله مسلم ملکوتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مسلم ملکوتی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز پنج شنبه دوازدهم بهمن ماه، در دیدار کمیته اطلاع‌رسانی همایش نیم‌ قرن حضور جامعه مدرسین قم، با اشاره به این‌که زمانی که جامعه مدرسین تشکیل شد بنده در نجف بودم، گفت: وقتی شنیدم چنین جامعه‌ای در حوزه علمیه قم تشکیل شده بسیار تشکر کردم.
وی افزود: با این‌که من در زمان تشکیل جامعه مدرسین در قم نبودم اما در عین حال برای حمایت از امام خمینی(ره) با اساتید نجف یک تشکلی را تشکیل دادیم و نخستین جلسه هم برای حمایت از امام در منزل آیت‌الله سید عبدالهادی شیرازی تشکیل شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برای حمایت از امام(ره) با اساتید نجف مقالات و مطالبی را می نوشتیم و پخش می کردیم، اظهار داشت: فردی موظف شده بود که این مقالات و نوشته ها را به ایران برساند ولی بعدها متوجه شدیم که این فرد مقالات و نوشته‌ها ما را به ایران نمی‌فرستاده است.
آیت‌الله ملکوتی خاطرنشان کرد: وقتی امام خمینی(ره) به ترکیه تبعید شدند و بعد از آن به کاظمین، کربلا و نجف آمدند ما با جمعی از اساتید به استقبال ایشان رفتیم.
وی با اشاره به این‌که بعد از مدتی به ایران بازگشتم، گفت: بعد از بازگشت به دلیل علاقه زیادی که به امام خمینی(ره) داشتم، در درس فلسفه ایشان شرکت می کردم، درس فلسفه‌ای که بیش از پنج تا شش شاگرد نداشت و یکی از آنها من بودم.
استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: آن روزها فلسفه در حوزه بسیار مهجور و غریب بود به صورتی که وقتی یکی از شاگردان امام(ره) مریض شد، همه می گفتند مریضی این فرد تقصیر حضرت امام است و فلسفه سبب شده تا این فرد چنین مریض شود.
وی با بیان این که امام خمینی(ره) در آمدن آیت‌الله بروجردی به قم بسیار فعال بود، افزود: امام(ره) تلاش زیادی را برای آمدن آیت‌الله بروجردی انجام داد و نقش بسزایی در استقلال، تثبیت و تشکیل حوزه علمیه قم و انقلاب اسلامی داشت.
آیت‌الله ملکوتی ابراز داشت: انقلاب را جامعه مدرسین آغاز و با آگاهی مردم و یاری امام خمینی(ره) اسباب پیروزی انقلاب را فراهم کردند، چون جامعه مدرسین بودند که طلاب و برخی از جوانان را تشویق و تحریک به پخش اعلامیه می کردند.
وی با بیان این‌که جامعه مدرسین در زمان حیات آیت‌الله بروجردی تشکیل شده است، گفت: جامعه مدرسین نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند: «من یک قدم برای این که خود را تثبیت کنم بر نداشته‌ام»، گفت: یکی از خصوصیات امام خمینی(ره) این بود که بسیار علاقه‌مند به رعایت تقوای الهی و ارتباط با خدا بودند و در نجف هم به صورت مستمر قبل از اذان صبح به زیارت امیرمومنان(ع) می رفتند و همین خلوص و تقوای الهی امام بود که هم شیفتگان زیادی را تربیت کرد و هم توانست انقلاب عظیمی را با کمک مردم انجام دهد./907/پ202/ج 
ارسال نظرات