۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۵۵۲۳۱
آیت الله کعبی:

انقلاب اسلامی نسخه نوینی از نظام حکومتی موفق به دنیا ارائه کرده است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیشرفت های چشمگیر و موفقیت های روز افزون جمهوری اسلامی ایران را بزرگ ترین ارمغان انقلاب برای کشور ایران دانست و گفت: انقلاب ما نسخه نوینی از نظام حکومتی به دنیا عرضه کرد.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پیشرفت های همه جانبه ایران پس از انقلاب اسلامی در همه سطوح، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی بر پایه باورها، ارزش ها و آموزه های ناب اسلامی تشکیل شده و توانسته است با موفقیت هایی که داشته نسخه نوینی از نظام حکومتی را برای جهان معاصر به ارمغان بیاورد.


وی پیشرفت های چشمگیر و روز افزون کشور را ارمغان انقلاب برای کشور ایران دانست و گفت: مجموعه این دستاوردها با کل دوران پهلوی قابل مقایسه نیست و حتی می توان آن را با تحولات مغرب زمین در 7 قرن اخیر مقایسه کرد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: جمهوری اسلامی ایران توانست دین و پیشرفت همه جانبه را بر پایه ارزش های اسلامی به عنوان یک الگو برای همه انسان ها مطرح کند؛ کشور ما در طول این سال ها به یک قدرت منطقه ای و بین المللی تبدیل شده است.

 

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به هجمه شدید و گسترده دشمنان در طول دوران انقلاب، گفت: ملت ما در برابر توطئه های داخلی و خارجی استحکام و ایستادگی از خود نشان داد و به شعارهای«استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» عینیت بخشیدند.


آیت الله کعبی به امدادها و نصرت الهی در طول این 34 سال عمر با برکت انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: ملت مقاوم و متدین ایران اسلامی با حضور به موقع در عرصه های مختلف لیاقت خود را برای این امدادها و الطاف الهی نشان دادند.


وی در تشریح رابطه امامت و امت در جمهوری اسلامی ایران، گفت: در طول تاریخ انقلاب همواره پیوند مستحکم و ناگسستنی میان ملت، نظام و مقام معظم رهبری وجود داشته است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: تحقق نظام مردم سالاری اسلامی، تضمین استقلال، شکوفایی استعدادها، ابتکار و خلاقیت، خود اتکایی و اعتماد به نفس، ایستادگی و مقاومت در برابر نظام های سلطه گر از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که می تواند طرح یک نظام نوین مبتنی بر ارزش های اسلامی را در عرصه تمدن اسلامی بشارت دهد./928/ت302/ج

ارسال نظرات