۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۵۵۵۴۵
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی:

فرهنگ و اعتماد به نفس و توکل ارمغان‌های انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضعف پادشاهان و غارت فرهنگی و روحی ملت ایران قبل از انقلاب گفت: این انقلاب بود که فرهنگ و اعتماد به نفس و توکل را آورد.
مراسم پنجاهمين سال آغاز نهضت امام خميني(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران صبح امروز سه‌شنبه هفدهم بهمن‌ماه در جشن پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن همایش‌های سازمان کتابخانه ملی برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی معجزه ای در تاریخ بشریت است که هیچ توجیه علمی برای پیروزی آن نداشتیم اما ایمان و مدیریت یک رهبر خوب و نورانی تمام معادلات را باطل کرد و نشان داد خون بر شمشیر پیروز است.

حجت الاسلام و المسسلمین صدیقی با بیان این‌که دنیای غرب دین ما و اسلام ما را دین شمشیر و زور معرفی می کرد و دنیای شرق که آن روز پز انقلاب می داد دین را به عنوان افیون ملت ها به خورد جوان‌ها داده بود اظهار داشت:  امام آمد و ملت ما را از اسارت فکری این دو قطب آزاد کرد و نشان داد که دین افیون نیست بلکه روشنگر و بیدارگر است و دین، دین زور نیست چون انقلابیون ما سلاحی در دست نداشتند بلکه این حلم و مقاومت و صبر بود که پیروزی را به ارمغان آورد.

وی با تاکید بر اهمیت بازگویی آنچه که در این 33 سال از سوی دشمنان بر سر ملت ایران آمده است گفت: این کار، کار اندیشمندان و محققان و تحلیل گران منصف است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیات ابتدایی سوره قلم گفت: هیچ کتابی مانند قرآن این‌قدر به علم ارزش قایل نشده است و مردم را به علم دعوت نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: در نظام طاغوت دانشمندان و اساتید دانشگاه اگر اصالت داشتند و اهل نماز بودند هم نمی‌توانستند تظاهر به دین کنند اما در نظام جمهوری اسلامی وقتی در جمع دانشمندان می رویم می‌بینیم اکثرا نماز شب خوان هستند و این از ثمرات ترکیب علم و دین است.

متولی حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران با بیان این‌که جامعه همیشه نیازمند دانشمندان و علما است خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند پرده‌هایی آنها را در ظلمت قرار ندهد و نور دانش و اخلاق و ایمان زندگی آنها را روشن کند باید به قلم علما توجه کنند.

وی با اشاره به این‌که خدای متعال پیامبری برای ما فرستاده است که قلم و علم را سلاح می داند گفت: قلم در انسان ایجاد طنینی می‌کند که به انسان روح می‌دهد و حفظ آثار نویسندگان حفظ هویت تاریخ فرهنگ و اصالت ماست.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که ما را غارت علمی و فرهنگی و روحی کردند اظهار داشت: افتخار می‌کنیم دین ما دین علم است و امام صادق(ع) شاگردانی تربیت کرد در همه علوم اثرگذار بودند اما به دلیل بی عرضگی شاهان ما همه آثار را غارت کردند،این انقلاب بود که فرهنگ و اعتماد به نفس و توکل را آورد.

امام جمعه موقت تهران افزود: رهبر انقلاب سفره ای پهن کرد که هم علم رشد کرد هم استقلال فرهنگی آورد و هم خودکفایی را دارد رقم می‌زند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز اگر دانشمندان هسته ای و ماهواره ای و فن‌آوری‌های مختلف پیشرفت دارند به‌خاطر پایکوبی پوتین‌های رزمندگان دفاع مقدس است.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه تهران در ادامه خاطرنشان کرد: مدیریت داخلی خانه‌ها و پیشگیری از اسراف‌ها و مشارکت در تولید که در خانه‌ها انجام می‌شود توسط بانوان را پیامبر (ص) در کنار قلم عالم و پای رزمنده ازعوامل سعادت می داند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) هنرمندی بود که توانست علما و عشاق رزمنده و بانوان فعال در اجتماع را تربیت کند./959/پ202/ص

 

ارسال نظرات