۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۵۵۶۲۹
ولایتی در قم:

فتنه گران و منحرفان جایی در انتخابات نخواهند داشت/ اصولگرایان وحدت کنند

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تاکید بر این که فتنه گران و منحرفان نباید در انتخابات باشند، خواستار ائتلاف و وحدت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری شد و گفت: اگر اصولگرایان متفرق شوند معلوم نیست آینده کشور چه خواهد شد.
مراسم سي و يکمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با حضور دکتر ولايتي علي اکبر ولايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر ولایتی، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، سه شنبه شب در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امام زین العابدین(ع) قم، با بیان این‌که دوستان و دشمنان انتخابات کشور ما را یک انتخابات واقعی می‌دانند، گفت: برخی از مسؤولان آمریکا اقرار می‌کنند ایران حکومت دموکراسی دارد ولی دوستان آمریکا و غرب در منطقه حکومت دموکراسی ندارند.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران مردم هستند که تصمیم می‌گیرند چه کسی مسؤول کشور بشود و چه کسی نشود و مردم هیچ کشوری به اندازه مردم ایران در تعیین سرنوشت کشور خود سهیم نیستند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان این‌که مردم آمریکا در انتخابات مجبور هستند به یکی از دو گروه جمهوری خواه و یا دموکرات رای بدهند و انتخاب سومی وجود ندارد، اظهار داشت: در آمریکا معادله قدرت است که تعیین می‌کند چه کسی انتخاب شود و چه کسی انتخاب نشود و مردم این کشور در انتخابات خود نقش زیادی ندارند.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از انقلاب اسلامی جز یک دوره کوتاه مدت مردم در سرنوشت کشور خود سهیم نبودند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی دست بیگانگان از کشور قطع شد و مردم هستند که سرنوشت کشورشان را تعیین می‌کنند، البته کشورهای غربی در تلاش هستند که بار دیگر در کشور نفوذ داشته باشند و کسی را سرکار بیاورند که گوش به فرمان آن‌ها باشد.

سیاست خارجه غرب بر اساس سیاست خارجه آمریکا است

ولایتی دفاع و حفاظت از منافع ملی، مستقل بودن و حضور مردم در تعیین سرنوشت کشور را از اصلی‌ترین مسائل نظام دانست و اظهار داشت: در کشورهای غربی سیاست خارجی وجود ندارد، کشورهای غربی با توجه به سیاست فرانسه و انگلیس عمل می‌کنند و کشورهای انگلیس و فرانسه نیز بر اساس سیاست‌های آمریکا عمل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای غربی ارزش‌های معنوی وجود ندارد و فساد بیداد می‌کند، اگر ما نیز بخواهیم منهای ارزش‌های دینی و معنوی رشد کنیم جز کشورهای دسته دوم جهان به شمار خواهیم آمد، بدون ارزش‌های معنوی کشور نمی‌تواند به حیات مادی خود ادامه بدهد در نتیجه کشور ما نیز مانند ترکیه کشوری می‌شود که انسان‌های مسلمان هستند ولی اسلام در آن حاکم نیست.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی ایران الگوی بیداری اسلامی است، گفت: اگر کشوری آرمان و تفکر اسلامی نداشته باشد نمی‌تواند الگو برای دیگر کشورهای اسلامی باشد و اگر می‌بینید بیداری اسلامی اتفاق افتاده به سبب الگوی گیری از جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی اضافه کرد: دوستان و دشمنان اقرار می‌کنند که ایران منشأ بیداری اسلامی بود و این‌که برخی می‌گویند این بیداری انسانی و یا بهار عربی بود درست نیست چرا که شعار این بیداری «الله اکبر» بود، مگر فرد کور دل باشد که آثار اسلامی را در بیداری اسلامی نبیند، با تدبر و روشن بینی مقام معظم رهبری بود که انقلاب مصر شروع شد و ایشان در نماز جمعه تأکید کردند که این بیداری اسلامی است.

سوریه حلقه مقاومت ایران در برابر صهیونیست ها است

ولایتی با تأکید بر این‌که کشورهای اسلامی باید با یک‌دیگر متحد شوند، خاطرنشان کرد: در جنگ هشت روزه اسرائیل علیه فلسطین موشک‌های فجر پنج بود که مجبور کرد سه میلیون اسرائیلی به پناهگاه‌ها بروند، کشور ما در این جنگ به فلسطین کمک کرد و امروزه نیز با حزب‌الله لبنان از دولت سوریه حمایت می‌کند، دولت سوریه حلقه مقاومتی کشور ما در برابر صهیونیسم است از این‌رو باید ما این کشور را حمایت کنیم.

وی ادامه داد: دولت بشار اسد با این حرف‌ها ساقط نمی‌شود چرا که جمهوری اسلامی ایران، عراق و حزب‌الله لبنان حامی او هستند، مردم سوریه نیز متوجه شدند که کشورهای غربی و عربی آن‌ها را بازی می‌دهند و مردم خودشان از حکومت بشار اسد حمایت می‌کنند.

تأثیر پذیری کشورهای اسلامی نشان از قدرت و اقتدار کشور دارد

مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اشاره کرد و گفت: انتخابات آینده به لحاظ حساسیت موقعیت منطقه‌ای کشور با انتخابات گذشته فرق اساسی دارد، هیچگاه جمهوری اسلامی ایران در طی چند صد ساله گذشته به اندازه امروز قدرتمند نبوده و در منطقه و کشورهای اسلامی نفوذ و تأثیرگذاری نداشت، این اثرگذاری در کشورهای منطقه و اسلامی نشان از قدرت و اقتدار کشور دارد.

وی افزود: حفظ این قدرتی که ایران در منطقه به دست آورده مهم است، تا جایی قدرت ایران زیاد شده که برخی از مسؤولان آمریکایی مکرر اعلام می‌کنند ما باید ایران هسته‌ای را در چهار چوب مقررات بین‌المللی بپذیریم و راهی جز این نیست.

اصولگرایان متفرق شوند معلوم نیست آینده کشور چه شود

ولایتی با بیان این‌که داخل کشور نیز به سبب تحریم‌ها، برخی مشکلات مدیریتی و حضور اصحاب فتنه و منحرفان از حساسیت برخوردار است، بیان داشت: اصولگران افرادی هستند که قانون اساسی را با تمام وجود قبول دارند، به ویژه ولایت فقیه و تابع ایشان هستند، از این‌رو اگر اصول‌گرایان متفرق باشند معلوم نیست که در آینده دولت و قوه مجریه در دست اصولگرایان باشد یا نه، که اگر نباشد مصیبتی است که نمونه‌های آن‌ها را در طی سال‌ها دیدیم و هشت سال دیگر باید مشکلات را تحمل کنیم و معلوم نیست که همین فرصت‌ها در دست باشد.

وی ادامه داد: از مجموع اصولگرایان یک نفر بیرون می‌آید، این سه نفر با یک‌دیگر قرار گذاشتند اگر از میان این سه نفر رییس جمهور نشد خب نشد نفر چهارم باشد که همه روی آن توافق داشته باشند ولی یک نفر کاندیدا داشته باشند که همه افراد رای بدهند و در نوبت نخست بشود انتخابات ریاست جمهوری را به جایی رساند، اگر انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شود آسیب‌پذیری آن نیز بیشتر است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان این‌که ما توافق کردیم به صورت یک تیم باشیم و هر فردی که می‌آید تیم خود را معرفی کند، بیان داشت: نمی‌شود یک نفر رییس جمهور بشود و همه چیز را بداند و بگوید هر چه من گفتم درست است ولو کارشناسان نیز نظر داشته باشند،  قرار ما این است که هر کسی که می‌آید با تیم بیاید و تیم خود را معرفی کند، همچنین از افرادی که معتقد به نظام بوده و کارشان را بلد هستند استفاده شود و مردم در حقیقت به یک تیم رای می‌دهند.

وی گفت: یک نفری نمی‌شود کار حساس ریاست جمهوری را انجام بدهد، امروز کار ریاست جمهوری از هر زمان گذشته‌‌ای سخت‌تر خواهد شد، باید همه اصولگرایان همت کنند توی صحنه باشند، اختلافات کوچک را کنار بگذارند و بر یک ترکیب و تیم توافق کنند و هر فردی در کاری که بلد است قرار گیرد.

ولایتی در پایان بیان داشت: نباید فتنه‌گران و منحرفان در انتخابات باشند باید هم تلاش کنیم، حداقل بیش از بیست میلیون رای لازم است و مردم نیز باید با عزم راسخ و چشم باز یک فرد شایسته که پاسخ‌گوی رهبری و ملت است را انتخاب کنند./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات