۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۵۵۷۵۰
مدیر حوزه:

آیت الله نوری همدانی در حوادث مهم انقلاب ملجأ مردم و طلاب بوده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه با تجلیل از مواضع انقلابی حضرت آیت الله نوری همدانی در دفاع از ارزش ها و ولایت فقیه، تاکید کرد: ایشان در حوادث مهم مرجع و پناهگاه مردم و طلاب بودند.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری در مراسم گرامی داشت سالگرد پیروزی انقلاب که با سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی در مدرسه فیضیه برگزار شد، پس از تبریک به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با مروری بر خاطرات ایام انقلاب گفت: روز‌ها، هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها یکی پس از دیگری سپری می‌شود و گویی دیروز مدرسه فیضیه شاهد پرشور ترین حماسه تاریخ بود. 
وی اضافه کرد: هنوز فریاد طلاب و فضلای عزیز علیه دستگاه جبار طاغوت در این فضا طنین انداز است و با کمی بازگشت به گذشته شاهد فریاد رسای قائد فقید، حضرت امام خمینی(ره) خواهیم بود.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به آیه «اذْکُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَن یَبْسُطُواْ إِلَیْکُمْ أَیْدِیَهُمْ فَکَفَّ أَیْدِیَهُمْ عَنکُمْ»، این آیه را در بیان شرح حال انقلاب خواند و اظهار داشت: گویی این آیه داستان ما و شرح ماجرای مبارزات ملت و حرکت بزرگ انقلاب است.  
وی در تفسیر این آیه افزود: در قرآن بیان می‌دارد«می‌دانید کجا بودید؟» طاغوتان زمان و چپاولگران وابسته به اهریمنان چنگال‌های خود را به سمت شما دراز کرده و اقتصاد، امنیت، عزت، اقتدار، دین‌داری، مرجعیت، روحانیت و کرامت شما را گرفته بودند.
عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم بیان داشت: چه کسی به مدد شما آمد؟ «فهم قوم ان یبسطوا الیکم» و آن شخصی که دست رد به سینه آن‌ها زده و به زباله‌دانی تاریخ سپرد خدا بود، باید بدانیم خدا را برای تمام مراحل زندگی‌ خود نیاز داریم و اگر دیروز مدد رساند امروز نیز در مقابل تحریم‌های دشمنان و نا مهربانی دوستان به کمک او نیازمندیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امید می‌رود روزی برسد که طلاب با عنایت رهبر عزیز، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای بتوانند معارف زلال اهل بیت(ع) را به عنوان یک هدیه گران‌بها به جهان و شیفتگان آن منتقل کنند و این انقلاب را به دست مولایمان امام زمان(عج) بسپارند. 
آیت الله حسینی بوشهری در بخش پایان صحبت‌های خود با خوش آمد گویی به حضرت آیت الله نوری همدانی و خیل عظیم اساتید و طلاب حاضر در جلسه درباره شخصیت این مرجع تقلید ابراز داشت: این شخصیت بزرگ و انقلابی در حواث مهم مرجع طلاب و مردم بوده و آنها در مواقع حساس به خانه ایشان مراجعت می‌کردند، هم اکنون نیز ایشان را به عنوان تکیه گاه فریادشان قرار می‌دهند. /908/پ202/ج
ارسال نظرات