۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۵۶۷۵۳
آیت الله نوری همدانی:

دشمن برای کوبیدن علمای دین همواره از عالمان فاسد استفاده کرده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی وظیفه علما را در شرایط دنیای امروز بسیار سنگین خواند و با اشاره به توطئه دشمنان برای منحرف کردن این رسالت عظیم، گفت: دشمنان همواره برای کوبیدن علمای دین از عالمان فاسد استفاده می کنند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) با تأکید بر این که بعد از انقلاب رسالت حوزه های علمیه سنگین تر شده است، اظهار داشت: پیش از انقلاب حوزه ها تنها به درس، بحث و تألیف می پرداختند، اما امروزه افزون بر اینها وظایف مهم دیگری بر عهده طلاب است.


وی با اشاره به این جمله امام(ره) که فرمود«هان ای حوزه‏های علمیه و دانشگاه‏های اهل تحقیق بپاخیزید و قرآن کریم را از شر جاهلان متنسک و عالمان متهتک که از روی علم و عمد به قرآن و اسلام تاخته و می‏تازند نجات دهید» گفت: شیخ ابراهیم زنجانی کسی بود که حکم قتل شیخ فضل الله نوری را صادر کرد؛ امام(ره) ایشان را نمونه عالم متهتک می دانست؛ دشمنان همواره برای کوبیدن علما از عالمان فاسد استفاده می کند.


این مرجع تقلید همت بلند، اراده و جدیت در مسیر طلبگی را بسیار مهم خواند و افزود: با تنبلی و سستی نمی توان به جایی رسید؛ تعجب نکنید برخی بعد از 60 سال تحصیل در حوزه به جایی نمی رسند اینها کسانی هستند که پایه های علمی شان ضعیف است؛ الگوی شما باید امثال شیخ طوسی و امام(ره) باشند، سعی کنید که یک فرد عادی نباشید.


حضرت آیت الله نوری همدانی دوران طلبگی را به سه مرحله مهم تقسیم بندگی کرد و ابراز داشت: نخستین مرحله کسب علم و درس خواندن است که باید با جدیت و پشتکار دنبال شود؛ در این مرحله باید آمادگی لازم برای مرحله بعدی را کسب کنیم مانند افراد نظامی که برای حمله به دشمنان خود را از هر نظر تجهیز می کنند.


وی خدمت به مردم را مرحله دوم دوران طلبگی دانست و گفت: برای موفقیت در این مرحله باید بیان و قلم خود را تقویت کنید، مطالعه کتاب ها و نشریات مفید می تواند شما را در این مسیر کمک کند؛ آگاه به شرایط زمان بودن و درک مشکلات موجود می تواند ما را در مرحله سوم که همان مبارزه با دشمنان اسلام است، کمک کند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم طلبگی را مقدس ترین و مهم ترین مشاغل دانست و تصریح کرد: ما عقیده داریم که علم توأم با ایمان و تقوا برکتش از همه چیز بالاتر است؛ جدیت در مسیر علم باعث می شود خداوند علما را رهبر مردم قرار دهد به نحوی که آنها را مانند چراغی هدایت و راهنمایی می کنند./928/پ202/ج

ارسال نظرات