۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۵۷۴۵۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری:

فرهنگ ایثار و شهادت از اهرم‌های اصلی تداوم نظام جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نشست اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرکرد برگزار شد.
گنجي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حسین گنجی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، شب گذشته در نشست اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرکرد اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اهرم‌های اصلی تداوم نظام جمهوری اسلامی است؛ از این رو همواره باید یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس با تدارک برنامه‌هایی مانند یادواره شهدا زنده نگه داشته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از اختصاص اعتبارات لازم از سوی استانداری در راستای برگزاری یادواره شهدا در این استان خبر داد و افزود: برگزاری یادواره شهدا در این استان بسیار مهم قلمداد میشود؛ بنابراین اعتباراتی از سوی معاونت برنامه‌ریزی برای برگزاری یادواره شهدای شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان تخصیص داده شده است.

وی از تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه پاسداران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تدوین آیین‌نامه‌ای بستر ایجاد و تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس را در دستور کار قرار دادند.

این مقام مسؤول ادامه داد: یکی از برنامه‌های محوری انجمن نویسندگان باید برگزاری کارگاه‌های آموزش برای نویسندگان باشد تا افرادی که در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت فعال هستند را آموزش داده یا بازآموزی کنند.

گنجی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های سال آینده اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: دستگاه‌های عضو باید برنامه‌ها و فعالیت‌ها، زمان اجرا این برنامه‌ها در فصول چهارگانه سال و گستره فعالیت‌های خود در حوزه استان، شهرستان، بخش و دستگاه‌های همکار در اجرای این برنامه‌ها را اعلام کنند.

 یادواره ی 210 شهید ورزشکار استان چهارمحال و بختیاری در سال 92 برگزار می شود

در پایان نیز رحمان قاسمی، سرپرست ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به ضرورت گرامیداشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس با یک برنامه‌ریزی جامع کار شناسایی و جمع‌آوری خاطرات شهدای ورزشکار این استان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این تحقیق و بررسی طیف عظیمی از شهدای ورزشکار شناسایی شدند افزود: بسیاری از ادارات و هیئت‌های ورزشی کمک بسزایی در این برنامه داشتند.

قاسمی با اشاره به وجود 210 شهید ورزشکار در این استان خاطرنشان کرد: در سابقه ورزشی برخی از این شهدای ورزشکار عضویت در تیم‌های ملی و کسب مدال‌های رنگین جهانی نیز مشاهده شده است.

سرپرست ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری برگزاری یادواره شهدا را یکی از راهکارهای موثر در ترویج اخلاق و روحیه آزادگی در جامعه دانست و ادامه داد: شهدا الگوی جوانان هستند، برگزاری این چنین یادواره‌هایی به جوانان علاوه بر درس شهادت و ایثار روحیه ورزشکاری را نیز آموزش میدهد.

وی در ادامه از برگزاری یادواره شهدا در سال 92 در شهرکرد خبر داد و تصریح کرد: یادواره‌ شهدای شهرستان‌های مختلف این استان درسال آینده برگزار خواهد شد./9457/پ203/ب

ارسال نظرات