۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۵۷۵۹۹
امام جمعه موقت بوشهر:

دشمن درصدد کشاندن مشکلات و ناآرامی اقتصادی در بین خانواده‌های ایرانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام دشتی امروز دشمن با تنگ کردن عرصه اقتصادی و ایجاد نارضایتی، جنگ را به خانواده‌ها کشانده که لازم است مردم با هوشیاری به ویژه در برنامه‌های معیشتی از اختلافات و کشمش‌ها بپرهیزند.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی، امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان این که دو انتخابات مهم پیش رو داریم، تأکید کرد: باید در انتخابات ریاست جمهوری و اعضای شورای اسلامی دقت کرد و افراد خوبی را انتخاب کنید.

 امام جمعه موقت بوشهر ویژگی رییس جمهور خوب را توجه به مسائل فرهنگی، ارزشی و داشتن علم اقتصاد و توجه به مشکلات مردم دانست و ادامه داد: رییس جمهور خوب باید ولایتمداری در آن موج بزند تا جامعه در مسیر ارزش‌های اسلامی قدم بردارد.

 

استاد حوزه علمیه بوشهر در ادامه با تشریح نظام سلطه و اهداف آنها در جهان تصریح کرد: مدیریت استکبار در جهان به  سوی ناآرامی در کشورها، ترویج فساد و فقر پیش می‌رود که در این مدیریت از ابزار علمی، هنری و اقتصادی استفاده می‌کند.

وی افزود: از بین بردن فرهنگ هویتی، دینی و اعتقادی در نسل بشر و ایجاد تفرقه و جنگ بین اقوام، قبیله‌ها و نسل‌ها از دیگر اهداف استکبار است به گونه‌ای که با ایجاد ناامنی و جنگ جامعه را به سوی فساد سوق می‌دهند.

حجت الاسلام دشتی، وظیفه نظام اسلامی ایران را کوشش در بیداری مردم جهان دانست و ابراز داشت: نقطه امید در جهان نظام‌ها نیستند بلکه ملت‌ها هستند که نظام اسلامی ایران باید با استفاده از ابزار هنر و برنامه‌های علمی آنان را آگاه کند.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان این که مردم جهان باید از پیشرفت‌های ایران اسلامی آگاه شوند، خاطرنشان کرد: امروز باید با استفاده از هنر فیلم، پیام‌رسان ارزش‌ها باشیم و مردم جهان باید از اسلام پیشرفته آگاه شوند تا ایران اسلامی را به‌عنوان الگو قرار دهند.

استاد حوزه علمیه بوشهر، تفرقه افکنی میان خواص را از دیگر اهداف دشمن خواند و گفت: وظیفه خواص در این برهه از زمان نشان دادن وحدت و انسجام است و نباید با تفرقه و اختلاف زمینه خرسندی دشمنان را فراهم کنیم.

حجت الاسلام دشتی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تاکنون به انواع گوناگون در جنگ و ستیز بوده است ولی جنگ این بار دشمنان با جنگ‌های گذشته تفاوت‌های زیادی دارد به گونه‌ای که امروز جنگ‌ها به خانه‌ها کشانده شده است.

وی تهاجم فرهنگی و اقتصادی دشمن را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: میدان جنگ‌های گذشته مشخص بود اما امروز دشمن با ایجاد نارضایتی، جنگ را به خانواده‌ها کشانده که لازم است مردم با هوشیاری به ویژه در برنامه‌های معیشتی از اختلافات و کشمش‌ها بپرهیزند.

امام جمعه موقت بوشهر جوانان و نوجوانان را خط مقدم این جنگ دانست و یادآور شد: کسانی که توجه به برنامه‌های مبتذل ماهواره‌ای غربی دارند صدمات جنگ و تهاجم بیشتر به سوی آنهاست؛ از این رو اساس داشتن علم و اندیشه و دقت نظر در این جبهه ضروری است.

حجت الاسلام دشتی، داشتن مصونیت از جبهه فرهنگی و اقتصادی را منوط به وجود اندیشه‌های ظریف، صداقت، دقت نظر در افراد دانست و افزود: خانواده‌ها باید صبر و استقامت در فرهنگ زندگی خود نهادینه کنند.

استاد حوزه علمیه بوشهر داشتن فرهنگ مدیریت مصرف را از دیگر سلاح‌های مبارزه با تهاجم اقتصادی برشمرد و تأکید کرد: اگر مردم در تهاجم اقتصادی مدیریت مصرف در زندگی خود لحاظ کنند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و فرهنگ مصرف بی رویه را از زندگی آن‌ها دور می‌شود./9454/پ201/س

ارسال نظرات