۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۵۷۶۶۲

طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: همزمان با سراسر کشور طرح نوروزی « آرامش بهاری» در جوار امامزادگان و آستان مقدس بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف اذربايجان غربي

 حجت الاسلام علی مصائبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، برگزار می شود.

 

 حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: این طرح از 29 اسفندماه تا 15 فروردین ماه در جوار امامزادگان و آستان مقدس بقاع متبرکه استان اجرا می شود.

 

وی افزود: هدف ازاین طرح بهره مندی معنوی از فضای بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام تعطیلات نوروزی، شناسایی و معرفی بقاع و اماکن متبرکه به زائران، خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران است.

 

 این مسؤول، آماده کردن سفره هفت سین و اجرای برنامه تحویل سال نو را از مهم ترین برنامه های طرح « آرامش بهاری» عنوان کرد و گفت: برگزاری مراسمات ادعیه و دعا و نیایش بعد از تحویل سال و پخش سخنرانی مقام معظم رهبری در صحن از برنامه های حلول سال نو در بقاع متبرکه و امامزادگان مجری طرح است.

 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی یادآور شد: یکی از مهمترین برنامه هایی که در طرح آرامش بهاری به دنبال اجرای آن هستیم برگزاری خیمه های معرفت است که همزمان با ایام نوروز در امامزاده غریب حسن (ع) ارومیه، امامزاده سید بهلول و بقعه شیخ نوایی خوی برپا می شود.

 

 حجت الاسلام مصائبی تصریح کرد: راه اندازی غرفه نصب سلسله مباحث نمایشگاهی راجع به طرح آرامش بهاری، برپایی غرفه گفتمان های دینی، فعال کردن غرفه پاسخ به مسائل شرعی با حضور روحانی متخصص، فعال کردن غرفه مشاوره برای خانواده و جوانان و نوجوانان با حضور روحانی متخصص، فعال کردن غرفه کودکان از جمله « قرآن بخوانیم و جایزه بگیریم و  فعال کردن غرفه « همه واقف باشیم» جهت معرفی وقف و آثار و برکات آن از جمله برنامه های اداره کل در برپایی خیمه های معرفت است.

 

وی در پایان  به برگزاری ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از زائرین در این طرح اشاره کرد.

 

گفتنی است، سال گذشته با اجرای طرح نوروزی« آرامش بهاری» 240 هزار نفر از امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی بازدید کرده اند./936/ت303/ب

ارسال نظرات