۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۵۷۹۳۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

فرهنگ وقف نشان‌دهنده برداشت صحیح اسلام از مدیریت آینده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که شناسایی موقوفات و احیای آنها بسیار ضروری است، بیان داشت: اگر موقوفات به حال خود رها شوند و توجهی به آنها نشود به مرور زمان به فراموشی سپرده خواهد شد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، صبح امروز در نخستین همایش استانی وقف احسان ماندگار که در بابل برگزار شد، تقویت سنت حسنه وقف را زمینه‌ساز احیای ارزش های ناب اسلامی دانست و گفت: باید برای گسترش این سنت حسنه اسلامی تلاش عمومی صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، اسلام را دینی آینده‌نگر و هدف مدار دانست و خاطرنشان کرد: وقف، راهی در جهت تأمین آینده و گذشته انسان است و باید به گونه ای عمل شود که خیر و برکت به همراه داشته باشد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که موضوع وقف افزون بر دستور دینی یک امر فطری است گفت: وقف برخاسته از فطرت نوع‌دوستی انسان و در تمدن‌های گذشته و قبل از اسلام حتی میان انسان‌های اولیه نیز وجود داشت.

 

وی بر احیای فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و افزود: بدون شک احیای فرهنگ حسنه وقف که از میراث گرانبهای سنت نبوی و فاطمه زهرا(س) است، موجب گسترش و نهادینه کردن عدالت فرهنگی و اجتماعی در جامعه می شود.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که در برخی مکاتب نیز به دلیل نوع دوستی سنت وقف مورد توجه قرار می گرفته است، تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) به عنوان بزرگترین واقفان اموال خود را به منظور کمک به فقرا وقف کردند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انجام کار خیر برای فرد ماندگار خواهد بود، ادامه داد: انسان ها باید از خواب غفلت بیدار شوند چون تنها چیزی که در آخرت همراه آنها خواهد بود پرونده اعمال آنها خواهد بود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که ائمه اطهار(ع) به عنوان ارزشمند ترین خیران اموال و حتی جان خود را در راه خداوند متعال، عزت و عظمت اسلام ناب فدا کردند، ادامه داد: امروز بهترین الگو برای خیران ما ائمه معصومین(ع) هستند.

 

وی با تأکید بر این که شناسایی موقوفات و احیای آنها بسیار ضروری است، بیان داشت: اگر موقوفات به حال خود رها شوند و توجهی به آنها نشود به مرور زمان به فراموشی سپرده خواهد شد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خیانت به نیت واقف را گناه بزرگ و نابخشودنی دانست و با تأکید براین که باید با این دسته از افراد به شدت برخورد شود، تصریح کرد: اگر نسبت به این مسأله بی توجهی شود به حتم در آینده تعداد موقوفات ما به شدت کاهش خواهد یافت.

 

آیت الله طبرسی بر ضرورت شناسنامه دار کردن موقوفات تأکید کرد و افزود: اگر موقوفات استان شناسنامه نداشته باشند به مرور زمان فراموش می شود.

 

وی همچنین بر ضرورت تغییر نوع وقف به سمت مسائل فرهنگی، ازدواج و کمک به ایتام تأکید کرد و گفت: در حال بیشتر موارد وقف در مسائل دینی است که باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز توجه شود./950/پ202/س

 

ارسال نظرات