۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۵۸۲۰۶
چند خبر کوتاه از شمال غرب؛

آیت الله شبستری پیروزی تیم تراکتورسازی تبریز را تبریک گفت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: پیروزی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز مایه مسرت و خرسندی مردم ایران اسلامی و آذربایجان است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری با صدور بیانیه ای به مناسبت پیروزی تیم تراکتورسازی برابر الجزیره امارات، اظهار داشت: این نتیجه درخشان برای جامعه ورزشی ایران و استان و همچنین آحاد مردم به خصوص جوانان بسیار مهم بود که امیدواریم این نتایج تداوم یابد.

 

وی با تأکید بر ضرورت توجه به مبانی دینی و ارزشی در میادین ورزشی، اظهارکرد: غیرت دینی و تعصب ملی می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد و در سایه همین امر می توان به دستاوردهای شایسته ای دست یافت.

 

بنا بر این گزارش، امام جمعه تبریز ابراز امیدواری کرد تیم تراکتورسازی در ادامه رقابت های آسیایی بتواند نماینده شایسته ای برای ایران اسلامی در میادین بین المللی باشد.

 

همچنین سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در بیانیه ای اعلام کرد: این پیروزی مدیون شهدایی است که با تمامی وجود در مقابل توطئه های دشمنان ایستادند و نگذاشتند ذره ای به غیرت غیورمردان این خطه ی قهرمان پرور خللی وارد شود یاد و نام و خاطره همه شان را گرامی می داریم.

 

گفتنی است، تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز روز گذشته در نخستین مسابقه خود در رقابت های قهرمانان آسیا در حضور بیش از 80 هزار تماشاگر با نتیجه 3 بر یک مقابل تیم الجزیره به پیروزی رسید.

 

پذیرش طلبه در حوزه‌ علمیه فاطمه زهرا(س) مراغه آغاز شد


خدیجه واعظ سلطانی، مدیر حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) مراغه گفت: این حوزه برای سال تحصیلی 93 – 92 از خواهران علاقه مند برای طلبه شدن، بدون آزمون پذیرش می کند.


 وی با بیان این‌که پذیرش در این حوزه همزمان با سراسر کشور از اول اسفند آغاز شده و تا بیست و هشتم این ماه ادامه دارد، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.whc.ir با دریافت دفترچه راهنمای پذیرش و خرید کارت ثبت نام، اقدام به نام نویسی کنند.


واعظ سلطانی ادامه داد: در شیوه دیگر پذیرش، داوطلبان با مراجعه به واحدهای آموزشی سطح دو این حوزه علمیه می توانند دفترچه راهنمای پذیرش و کارت ثبت نام را دریافت و برای این کار از طریق اینترنت اقدام کنند. هزینه ثبت نام برای متقاضیان مقطع سطح دو (کارشناسی) 60 هزار ریال است که امکان پرداخت این وجه از طریق سامانه مدیریت پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران فراهم است.


وی، با اشاره به این‌که تمام خواهران زیر 30 سال با مدرک دیپلم می توانند برای ادامه تحصیل در این حوزه ثبت نام کنند، ادامه داد: خواهران دارای مدرک تحصیلی کاردانی با 32 سال و با مدرک کارشناسی و سن 34 سال می توانند در این دوره شرکت کنند.


گفتنی است، هم اکنون در حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) مراغه حدود 180 طلبه خواهر مشغول کسب علوم حوزوی هستند.


نشست تخصصی روحانیان طرح هجرت و مستقر گرمی برگزار شد


حجت الاسلام بهاری کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی گرمی امروز در نشست تخصصی روحانیان طرح های هجرت و مستقر گرمی گفت: روحانیان به دلیل حضور در متن جامعه و ارتباط با اقشار مختلف مردم محور توسعه فرهنگ دینی هستند.


وی نقش روحانیت را در تحقق سیاست های تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی مهم ارزیابی کرد و با تاکید بر ساماندهی فعالیت های فرهنگی در روستاها و مناطق دور افتاده گرمی افزود: با توجه به جایگاه مساجد در جامعه اسلامی باید با حضور فعال روحانیون مستقر و طرح هجرت مساجد به عنوان مراکز برنامه های فرهنگی و دینی شناخته شوند.


روحانیان شرکت کننده در طرح های هجرت و مستقر گرمی هم در این نشست علاوه بر ارائه گزارش فعالیت های فرهنگی در حوزه تبلیغی خواستار مساعدت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برای پیشبرد این برنامه ها شدند.

 

 وقف یک میلیارد ریالی در هادی‎شهر آذربایجان شرقی


سیروس پیر نیاکام، خیر 30 ساله ساکن هادی‎شهر یک باب منزل مسکونی خود واقع در این شهر را وقف کرد.


وی پس از وقف منزل مسکونی خود هدف و نیت خود از این کار خیر را ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، عزاداری امام حسین(ع) و رسیدگی به ایتام عنوان کرد.


گفتنی است، این موقوفه جدید در متراژ 250 متر مربع در هادیشهر واقع و ارزش ریالی آن بیش از یک میلیارد می باشد. 

 

برنامه های هفته احسان و نیکوکاری تشریح شد


حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی،ویژه برنامه های هفته احسان و نیکوکاری را تشریح کرد و گفت: جلسات هماهنگی با صدا سیما، آموزش و پرورش،نیروی مقاومت بسیج،اصناف، خیرین، هلال احمر و سازمان بهزیستی به منظور اجرای هر چه باشکوه تر مراسم هفته احسان و نیکوکاری برگزار شده است.


دشتی از پرداخت وام اشتغال به 210 طرح برای مددجویان در این هفته خبر داد و افزود: برنامه نشست دانشجویی،جشن محو بی سوادی و جشن خوکفایی 8 هزار خانوار مددجوی خودکفا شده در هفته احسان و نیکوکاری برگزار می شود.


وی یادآور شد: مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان ها از 100 طرح موفق خوکفایی بازدید می کنند.


گفتنی است، برنامه های هفته احسان و نیکوکاری با شعار همت مردمی ،سلامت و توانمندی خانواده ها از 14 تا 21 اسفند ماه سال جاری به اجرا در می آید./935/د101/ب

ارسال نظرات