۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۵۸۲۵۰
حجت الاسلام پورمحمدی:

نشاط سیاسی و اجتماعی زنان در نظام اسلامی غیرقابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بازرسی کشور گفت: زنان در نظام اسلامی از نشاط اجتماعی و سیاسی بسیار خوبی برخوردار هستند و حضور در راهپیمایی ها و همچنین انتخابات نمونه ای از این حضور و شادابی است.
حجت الاسلام پور محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا گرگان، طلاب را جزء سرمایه و شخصیت های تأثیرگذار جامعه اسلامی دانست و گفت: نقش طلاب و روحانیان در جامعه اسلامی همواره پر رنگ و حائز اهمیت بوده است.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز یک تقابل فرهنگی بین ما و دنیا در مسأله زن وجود دارد، افزود: نقش گسترده ای که امروز در زنان در نظام اسلامی برعهده دارند در محیط اجتماعی، سیاسی، خانواده، دانشگاها و حوزه باعث افتخار است، از این رو بانوان سبب عزت، توسعه و فرهنگ انقلاب هستند.

 

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: طلاب به عنوان سربازان انقلاب اسلامی افزون بر این که خود در مقام والا قرار دارند در جامعه نیز به عنوان مدافع جدی، هوشمند و آگاه نقش آفرینی می کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که نگاه به زن از منظر اسلام نقطه ای بسیار اساسی و محوری است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی متهم است که نسبت به حقوق زن بی توجهی می کند و حقوق و آزادی بانوان در جمهوری اسلامی رعایت نمی شود این در حالی است که نظام اسلامی به زن هویت داده است.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: غرب تلاش می کند نظام اسلامی را به عدم توجه به حقوق زنان محکوم کند و به همین منظور حرکت عظیم این ملت را مخدوش کند.

 

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان این که همه تلاش دشمنان کدر و نامطلوب جلوه داده چهره جمهوری اسلامی در عرصه جهانی است، تصریح کرد: ما امروز معتقدیم زنان در جمهوری اسلامی نقطه آسیب، بهانه گیری و نقطه ای که بتوانند دشمنان با این دستاویز چهره نظام را تخریب کنند نیست و خوشبختانه نظام امروز در موضع انفعالی و دفاعی قرار ندارد.

 

وی با بیان این که زنان در نظام اسلامی به عنوان یکی از ارکان  اقتدار و نقطه فرهنگی کشور محسوب می شوند، تصریح کرد: دشمنان تصور می کنند موضوع زن، مسأله انفعالی و عقب ماندگی است.

 

رییس سازمان بازرسی کشور با بیان این که ما توسعه فرهنگی انقلاب را با نگاه به زن می خواهیم پیش ببریم، خاطرنشان کرد: در هیچ جامعه ای به اندازه ایران اسلامی، زنان در مسائل اجتماعی و سیاسی حضور این چنینی ندارند.

 

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان این که مهم ترین محور یک جامعه مسائل سیاسی و اجتماعی در آن جامعه است، تصریح کرد: زنان در نظام اسلامی از نشاط اجتماعی و سیاسی بسیار خوبی برخوردار هستند و حضور در راهپیمایی ها و همچنین انتخابات نمونه ای از این حضور و شادابی است./950/پ202/س

ارسال نظرات