۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۵۸۳۴۸
امام جمعه آمل:

ترویج تعالیم اسلامی سبب مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که دشمن درصدد است تا با انواع برنامه ها و نقشه های گوناگون فرهنگ منحط خود را در جامعه استوار کنند، خاطرنشان کرد: توجه بیش از پیش به ترویج تعالیم اسلامی می تواند نقش مؤثری را در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که باید در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی اهتمام ویژه ای در جامعه وجود داشته باشد، بیان داشت: فرهنگ اسلامی باید در جان های آحاد جامعه و به خصوص جوانان نهادینه شود تا آنان در مواجهه با فرهنگ غربی دچار تغییر هویت نشوند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که دشمن درصدد است تا با انواع برنامه ها و نقشه های گوناگون فرهنگ منحط خود را در جامعه استوار کنند، خاطرنشان کرد: توجه بیش از پیش به ترویج تعالیم اسلامی می تواند نقش مؤثری را در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه آمل گفت: برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی امری ارزنده است که باید به آن توجه شود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که هر چیزی که در دنیا با نیات و اعمال خود انجام دادیم در سرای آخرت ظاهر می شود، خاطرنشان کرد: انسان باید مخلص و متقی بوده و به گفته بزرگان عمل کند که موجب سعادت او خواهد شد.

 

وی با تاکید بر این که شیطان درصدد است که انسان را به نحوی از مسیر حق بازدارد، خاطرنشان کرد: انسان باید در تلاش باشد تا فریب نقشه ها و برنامه های شوم شیطانی را نخورد و به این نکته مهم توجه داشته باشد که خطر برای همگان وجود دارد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که انسان ها باید تلاش کنند تا حب دنیا و آخرت از او خارج شده و حب الله را در وجود خود نهادینه کند، گفت: آدمی نباید روحیه بدبینی داشته باشد و باید تلاش نماید تا همگان را از خود بهتر ببیند که این امر موجب سعادت زندگی انسان می شود.

 

وی با اشاره به این که انسان باید در مسیر حق باشد و به دنبال امور باطل نرود، بیان داشت: کوته فکران بر این باورند که زندگی فقط در امور دنیایی است که این افراد خسارت بزرگی را خواهند دید.

 

امام جمعه آمل با بیان این که در درون انسان بد چهره ای زشت وجود دارد، خاطرنشان کرد: انسان باید به دنبال اعمال صالح باشد تا خوبی در درون و برون او نمود پیدا کند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که مجموعه زیبایی از سوی خداوند منان برای ترقی انسان آفریده شده است، گفت: انسان هایی که به دنبال حقیقت نباشند از این مجموعه بی نظیر استفاده شایسته ای را نبرده و زمینه شر را برای خود فراهم می کنند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که حضور در بهشت و جهنم به واسطه اعمال ما می باشد، بیان داشت: انسان است که می تواند با عمل خود راهی بهشت شود و یا برای خود جهنم را برگزیند.

 

وی با تاکید بر این که عمل انسان زمینه ساز آخرت او خواهد بود، خاطرنشان کرد: اعمال دنیایی ما است که مشخص می کند به بهشت می رویم و یا راهی جهنم خواهیم شد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که انسان باید دوستان و هم نشینان خوبی را برای خود برگزیند و به معاشرت خود توجه داشته باشد، گفت: انسان اگر در این دنیا با خوبان باشد در سرای آخرت نیز با آنان محشور خواهد شد.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که غفلت ورزی نباید در زندگی ما حاکم شود، بیان داشت: انسان باید در تمام ابعاد زندگی با آگاهی و شناختی والا به سمت حضرت حق حرکت کند./950/ت302/ب

ارسال نظرات