۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۵۸۳۹۶
آیت الله موسوی جزایری:

حوزه خوزستان نبود مذهب تشیع در فتنه وهابیت و منحرفان نابود می شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که نقش سید نعمت الله جزایری در شکوفایی حوزه علمیه خوزستان ستودنی است، گفت: حوزه علمیه خوزستان با داشتن شخصی همانند سید نعمت الله جزایری شکوفایی خود را به دست آورد.
آيت‌الله موسوي جزايري، نماينده ولي‌فقيه در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، صبح امروز در آیین افتتاحیه کنگره سید نعمت الله جزایری با اشاره به دیدار اخیر دست اندرکاران این کنگره با رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبری اعتقاد داشتند که شخصیت این عالم بزرگوار با وجود تألیفات مختلف در حوزه های دینی و معرفتی برای مردم به خوبی تبیین نشده است.

وی تبیین هر چه بیشتر آثار و شخصیت سید نعمت الله جزایری را از تأکیدات رهبر انقلاب عنوان کرد و افزود: در عصر سید نعمت الله جزایری حوزه علمیه خوزستان  شکوفایی های مختلفی را خلق کرد.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه به شخصیت سید نور الدین جزایری فرزند سید نعمت الله جزایری اشاره و تصریح کرد: از شاگردان ممتاز سید نعمت الله فرزندش سید نورالدین بوده که همانند پدر خویش به مدارج علمی بسیار دست یافت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این استان خوزستان نماد وحدت و یکپارچگی است خاطرنشان ساخت: باید برای مقابله با توطئه های مختلف دشمن که در برهه کنونی در فرقه وهابیت نمایان می شود احساس مسؤولیت کرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به فعالیت های مختلف فرقه وهابیت گفت: تأسیس شبکه های ماهواره ای و برگزاری دوره های وهابیت شناسی از مهم ترین برنامه هایی است که این فرقه منحرف امروزه علیه شیعیان انجام می دهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه با بیان این که تأسیس شبکه محلی برای تبیین و پاسخ به شبهات وهابیت ویژه مردم خوزستان بسیار مؤثر است، تصریح کرد: اگر حوزه های علمیه نبودند به یقین مذهب تشیع در این فتنه و فرقه های منحرف نابود می شد.

 آیت الله موسوی جزایری تبلیغ مبلغان دینی را از دیگر عوامل جلوگیری از گسترش فرقه وهابیت در خوزستان خواند و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه های علمیه شکوفایی خود را به دست آورده و مبلغان برجسته ای را تربیت کرد.

وی به حوزه های علمیه خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 36 مدرسه علمیه در استان وجود دارد که از این تعداد 16 حوزه علمیه در کلانشهر اهواز قرار دارند./9465/پ202/ج

 

ارسال نظرات