۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۵۸۳۹۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

پشتوانه علمی و حمایت روحانیت علت ماندگاری نشریه مکتب اسلام

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهم‌ترین علت ماندگاری و رشد نشریه وزین درس‌هایی از مکتب اسلام را پشتوانه علمی و حمایت روحانیت از آن عنوان کرد.
همايش گراميداشت 54 سال انتشار مجله درس هايي از مکتب اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمد حسینی در همایش گرامیداشت 54 سال انتشار مجله درس هایی از مکتب اسلام که پیش از ظهر پنجشنبه دهم اسفند در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، مهم‌ترین علت ماندگاری و رشد نشریه وزین درس‌هایی از مکتب اسلام را پشتوانه علمی و حمایت روحانیت از آن عنوان کرد.

 

 وی از نشریه مکتب اسلام به عنوان زبان گویای حوزه، نوری در ظلمت و چشمه‌سار زلال در دورانی که همه تشنه بودند و به دنبال آب می‌گشتند، نام برد و خدمات ارزشمند حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی را در پایه‌گذاری و چاپ این نشریه وزین، ستود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که هر جا که مبلغی می‌رفت و یا روحانی حضور پیدا می‌کرد، این نشریه وزین توزیع و ترویج می‌شد، گفت: امروز اگر این مراسم برگزار شد برای استمرار با قوت این نشریه بود، نشریه‌ای که 54 سال توانسته در خدمت اهل ایمان باشد و باید با حمایت‌های فکری و معنوی استمرار پیدا کند.
 
وی افزود: نشریه مکتب اسلام نهالی بود که در ابتدای کار آن را بزرگواران با اخلاصی همچون حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی غرس کردند تا به یک شجره طیبه تبدیل شد و امروز هم باید این را دنبال کرد و اگر مجالسی به عنوان تجلیل برای آن گرفته می‌شود به این سبب است که حرمت بزرگان را پاس بداریم و خادمان ملت را همیشه یاد کنیم.
 
حسینی در ادامه تأکید کرد: نشریه درس‌هایی از مکتب اسلام دریایی است و جمع زیادی از بزرگان در آن قلم زده‌اند، برای تک تک این بزرگان باید مراسم تجلیل گرفت، چراکه در عصر مظلومیت و غربت دین که دین را افیون ملت‌ها می‌خواندند، اسلام را با قلم شیوا و دلنشین خود معرفی کردند و پاسخ‌گوی سیل سؤالات و شبهات مطرح شده بودند.
 
وی گفت: چراغ نشریه مکتب اسلام در دورانی که دین را مانع پیشرفت و عامل انحطای معرفی می‌کردند با امکانات کم و سخت‌گیری‌های ساواک روشن شد و بسیار مؤثر بود؛ البته با توجه به مواضع دینی و انقلابی پایه‌گذاران، مجله بارها توقیف شده بود که با توصیه حضرت آیت‌الله بروجردی و پس از ایشان با وساطت بزرگان رفع توقیف می‌شد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که مجله مکتب اسلام پایگاهی برای تربیت نسلی از نویسندگان که خود اکنون از افتخارات این کشور هستند، بود، تصریح کرد: حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی، فقیه، اصولی، متکلم، فیلسوف و ادیب رجالی هستند که ساعت‌ها باید در باره تک تک این واژه‌ها سخن گفت و مطلب نوشت. /920/پ202/ج
ارسال نظرات