۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۵۹۶۶۳
نماینده طلاب ارسباران:

مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار شیعیان پاکستان مسؤول هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب و فضلای منطقه ارسباران گفت: کشتار بی‌رحمانه شیعیان مظلوم پاکستان برگ دیگری از دفتر جنایات مدعیان حقوق بشر در غرب است.
مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار شیعیان پاکستان مسؤول هستند

حجت الاسلام جلیل جلیلی، نماینده طلاب و فضلای منطقه ارسباران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به کشتار شیعیان پاکستان از سوی گروه های افراطی اظهار داشت: فجایع خونبار پاکستان و کشتار بی‌رحمانه شیعیان مظلوم این کشور برگ دیگری از دفتر جنایات مدعیان حقوق بشر در غرب است.

 

وی ضمن محکومیت حوادث خونبار پاکستان، خواستار پیگیری جدی این موضوع به ویژه از سوی دولت پاکستان و محاکمه عاملان آن شد و به تشریح اهداف عاملان این جنایات پرداخت و تصریح کرد: اختلافات فرقه‌ای و غفلت از حقوق برادری اسلامی و تکفیر یکدیگر، همه و همه خواسته دشمنان اسلام است.

 

حجت الاسلام جلیلی با اشاره به این‌که منافع غرب در تفرقه میان شیعه و سنی تعریف شده است، گفت: تفرقه سیاست دیرینی است که آمریکا و انگلیس هزینه‌های گزافی برای تحقق آن صرف کرده‌اند و اگر امروز شاهد بروز برخی حوادث تلخ همچون پاکستان هستیم، نشانه های دستای خون‌آلود مدعیان حقوق بشر غربی مشهود است.

 

امام جمعه مهربان با اشاره به ابراز نگرانی مراجع عظام تقلید و علمای اعلام و هشدار آنان نسبت به عواقب تکرار این فجایع تلخ در کشور اسلامی پاکستان گفت: علمای شیعه همواره بر حفظ وحدت و همگرایی امت اسلامی تأکید داشته‌اند و تعطیلی مدارس علمیه شیعه نشان از عمق توجه ایشان نسبت به چنین حوادثی است.

 

وی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را منادی وحدت امت اسلامی دانست و اظهار داشت: جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره مندی از توصیه های مهم و وحدت‌بخش رهبر انقلاب است، در حقیقت نقش برجسته و تعیین کننده ولی فقیه در عبور از بحران ها بر همگان اثبات شده است.

 

حجت الاسلام جلیلی همچنین با اشاره به بخش هایی از رهنمودهای رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رهبری نگاه بلند مدت به مسائل مدیریتی جهان اسلام دارند و آرمان‌های انقلاب اسلامی را لازمه حرکت مستمر و صحیح به سوی تعالی ارزیابی می کنند.

 

نماینده طلاب و فضلای منطقه ارسباران ادامه داد: عظمت کنونی و مرکزیت فکری ملت ایران در دنیای اسلام، تسلط گفتمان دینی در کشور، پیشرفت‌های علمی و فناوری، نفوذ سیاسی و بین المللی نظام اسلامی و اقدامات زیربنایی عدالت محور در کشور، دستاوردهای شگرفی است که قبل از انقلاب اسلامی و یا در ابتدای پیروزی آن، غیرقابل تصور بود.

 

وی یکی از نشانه‌های پیشرفت ایران اسلامی را سراسیمگی و عصبانیت دشمنان دانست و گفت: نشست اخیر ایران و گروه 1 + 5 در آلماتی قزاقستان نشان داد که ایران اسلامی همواره از موضع قدرت در دفاع از حقوق خود وارد مذاکره می شود./935/ت302/ب

ارسال نظرات