۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۶۰۰۷۴

علت گرایش زنان به اسلام در انگلیس بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان دانشگاه آمریکایی شارجه و دانشگاه کمبریج در نشستی، علت گرایش شدید زنان به اسلام در انگلیس را مورد بررسی قرار دادند.
علت گرایش زنان به اسلام در انگلیس بررسی شد

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه گالف تودی، کارشناسان دانشگاه آمریکایی شارجه و دانشگاه کمبریج در نشستی به بررسی گزارش یکی از اساتید دانشگاه کمبریج در مورد علت افزایش گرایش به اسلام در میان زنان انگلیسی پرداختند.

یاسر سلیمان، استاد دانشگاه کمبریج و مدیر پروژه در مورد این گزارش که به صورت اختصاصی به مسأله مسلمان شدن زنان در انگلیس می‎پردازد، گفت: نکته مهمی که تمامی زنان انگلیسی به آن اشاره کردند این بود که مسلمان شدن آنان به یک دلیل صورت نگرفته و عوامل مختلفی در آن دخیل بوده‎اند.


این گزارش خاطرنشان می‎کند که زنان تازه مسلمان‎شده و جامعه مسلمانان انگلیس از نظر فرهنگی، قومیتی و روابط اقتصادی و اجتماعی با یکدیگر تفاوت‎های بسیاری دارند و مسلمانان باید پاسخ مناسبی برای نیازهای زنان تازه مسلمان‎شده داشته باشند.


یاسر سلیمان می‎گوید: برای بسیاری از زنان تازه مسلمان‎شده، هویت، یک فرایند سیال و ادامه دار از خودارزیابی و ارزیابی مجدد است. زمانی که درک این زنان از دین اسلام توسعه می‎یابد، در حقیقت برداشت آنان از هویت خویش نیز تغییر می‎کند.


نوار گالی، استاد مطالعات زنان در دانشگاه آمریکایی شارجه نیز گفت: تصویر واقع بینانه‎ای که این گزارش از زنان تازه مسلمان‎شده در انگلیس ارائه می‎دهد، تحسین برانگیز است.


وی افزود: این گزارش نشان می‎دهد که باید به این دسته از زنان کمک کنیم تا بتوانند در جامعه مسلمانان انگلیس پذیرفته شده و نقش مثبتی از خود نشان دهند.


گزارش یاسر سلیمان از زنان مسلمان شده در انگلیس به طور دقیق نشان می‎دهد که چگونه این افراد در شرایط سخت زندگی در یک کشور غیراسلامی همچنان ایمان خود را حفظ کرده و در زندگی روزمره خود به تعالیم اسلامی عمل می‎کنند./990/ب902/د

ارسال نظرات