۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۶۰۲۷۸
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی:

فاصله گرفتن از ولایت فقیه خیانت به خون شهدا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: کسانی که در کوران فتنه‌ها از جبهه دشمن سر درمی‌آورند بی‌تردید خون شهدا را پایمال می‌کنند.
حجت الاسلام جواد قهرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت فرمانده لشکر 31 عاشورا شهید مهدی باکری و شهدای عملیات‌های خیبر و بدر در مسجد جامع تبریز اظهار داشت: شهدا با شناخت و عقلانیت در مسیر شهادت قدم برداشتند و سعادت ابدی را به ارمغان آوردند.

 

وی با تأکید بر این‌که شهدا درس ولایت‌مداری به جهانیان آموختند، خاطرنشان کرد: شهدا با نثار خون خود ثابت کردند که تبعیت از ولایت فقیه را که امتداد ولایت ائمه، اولیا و انبیاست، همان را حق و حقیقت است، به عبارت دیگر شهدا در عمل نشان دادند که ولایت‌محور هستند، امروز وظیفه ما است که ادامه‌دهنده راه شهدا در مسیر ولایت باشیم.

 

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: فاصله گرفتن از ولایت فقیه خیانت به خون شهدا است، کسانی که در کوران فتنه‌ها از جبهه دشمن سر درمی‌آورند بی‌تردید خون شهدا را پایمال می‌کنند، اگر به این حقیقت برسیم که عزت و آبرویمان مرهون خون شهدا است، دیگر آرمانی جز آرمان شهدا نخواهیم داشت.

 

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به این‌که شهدا در راه اعتلای کلمه الله و نظام ولایی عالی‌ترین صحنه های ایثار و جانفشانی را به نمای گذاشتند، ادامه داد: اقتدار، شرف، عزت و سرافرازی کنونی ایران اسلامی بی‌تردید در سایه حاکمیت ولایت‌فقیه است و ما امروز توانسته‌ایم در مقابل استکبار جهانی قدرت رویارویی در تمام عرصه‌ها داشته باشیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با تأکید بر این‌که شهدا به حکم ولایت در دفاع از کیان نظام اسلامی جانفشانی کردند، گفت: هر کس بخواهد آگاهانه یا ناآگاهانه جایگاه معنوی ولایت فقیه را مخدوش کند، یقین به خون شهدا خیانت کرده است چرا که شهدا خونشان را نثار کردند که حرف و سخن ولی فقیه و نایب امام زمانشان روی زمین نماند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار محتوابخشی به یادواره های شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و آشنایی نسل جوان با اهداف، اندیشه‌ها و آرمان های شهدا شد و افزود: عامل و منشاء بسیاری از ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی در اثر عدم آگاهی جامعه از مرام شهدا است؛ جامعه نیازمند فضای معنوی حاکم در دوران دفاع مقدس است.

 

حجت الاسلام قهرمانی با تشریح جایگاه معنوی شهدا از دیدگاه قرآن، احادیث و روایات معتبر وارده از سوی رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: از منظر قرآن شهدا نه تنها نمرده‌اند، بلکه زنده‌اند و هادی و واسطه فیض عالم هستند که می‌توان با توسل به درجات معنوی شهدا به خیلی از حاجات مادی و معنوی رسید.

 

امام جمعه میاندوآب با اشاره به این‌که شهدا با زپر پا گذاشتن تمایلات نفسانی به عالی تین مقامات معنوی رسیدند، تصریح کرد: شهید باکری با الهام از آموزه‌های دینی اسلام آن چنان خود را ساخته بود که خودی در کار نبود و واقعاً به مقام فنای فی‌الله رسیده بود، امروز به مدد دعاهای خیر شهدا است که توانسته‌ ایم در مقابل هجمه‌های سنگین استکبار جهانی در پایداری کنیم./935/پ202/پ

ارسال نظرات