۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۶۰۲۹۴
امام جمعه اردبیل:

توجه به رهنمودهای رهبری سرلوحه دولت آینده / گلوی اقتصاد اروپا در دست ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به احداث خط لوله صلح گفت: صدور گاز ایران به کشورهای اروپایی تضمینی برای امنیت ایران است، چراکه گلوی اقتصاد اروپا در دست ایران است.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های آخرین نماز جمعه سال 1391 با اشاره به آغاز عملیات احداث خط لوله صدور گاز از ایران به پاکستان، اظهار داشت: احداث خط لوله صلح و انعقاد قراردادهای بزرگ صدور گاز به کشورهای همسایه آخرین میخ بر تابوت تحریم‌های نظام سلطه است.

 

وی آغاز صدور گاز طبیعی از ایران به عراق و پاکستان در چند روز گذشته را پیروزی بزرگی بر توطئه های اقتصادی غرب علیه ایران دانست و خاطرنشان کرد: خط لوله صلح ایران به پاکستان نقطه عطف و تحول عظیم در اقتصاد ایران اسلامی به شمار می رود که در آینده عواید بسیاری برای کشور خواهد داشت.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: این فرآورده سوختی از طریق عراق به سوریه، لبنان و در نهایت به اروپا و از طریق پاکستان به هندوستان و در نهایت به چین صادر خواهد شد که دارای اهمیت فوق العاده‌ای است؛ در حقیقت صدور گاز ایران به این کشورها تضمینی برای امنیت ایران است، چراکه گلوی اقتصاد اروپا در دست ایران است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: دولتمردان اروپایی نمی توانند علیه ایران هیچ اقدامی داشته باشند، چراکه در صورت ایجاد ناامنی برای کشورمان به طور قطع کار صدور گاز متوقف خواهد شد، از این رو هر دولتی که در انتخابات خرداد ماه آینده با رأی اکثریت مردم در ایران بر سر کار بیاید، به طور حتم ثروتمند خواهد بود.

 

وی با اشاره به این‌که بایستی خام‌فروشی نفت در کشور پایان یابد، تصریح کرد: دولت آینده بایستی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داده و اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت نجات دهد، در چنین شرایطی تحریم های دشمنان نه تنها تأثیری نخواهد داشت، بلکه نبض اقتصاد غرب در پالایشگاه ها و مجتمع های پتروشیمی ایران خواهد بود.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که دولت آینده باید بیشترین انرژی خود را روی تولید، کشاورزی، تقویت هرچه بیشتر بنیه علمی ایران اسلامی و تامین زیرساخت های گردشگری متمرکز کند، گفت: رییس جمهور منتخب مردم باید فردی ولایت مدار، متدین، متعهد، رشید و شجاع باشد تا بتواند از حقوق ملت در برابر زیاده‌خواهی غرب ایستادگی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در ادامه خطبه های نماز جمعه اردبیل ضمن ابراز تأسف از کشتار شیعیان پاکستان اظهار داشت: با تاسف جهان اسلام به شدت زیر فشار دشمنان قرار دارد و خون مسلمانان در کشورهای مختلف از قبیل سوریه، بحرین، پاکستان، عراق و نظایر آن به ناحق بر زمین ریخته می شود.

 

امام جمعه اردبیل با تقدیر از اقدام یک فرد نیکوکار اردبیلی در واگذاری زمین برای احداث بیمارستان، اظهار داشت: این فرد نیکوکار پنج هکتار زمین مرغوب را برای ساخت بیمارستان هدیه کرده که کار خیر این انسان شایسته ماندگار خواهد بود و برای قرن‌ها مردم از فواید آن بهره خواهند برد.

 

وی با بیان این‌که مال و ثروت دنیوی برای هیچ کس وفا نکرده است، گفت: ثروت اضافی باید در کارهای عام المنفعه هزینه شود، اگر فرد حریص فقط به فکر جمع آوری ثروت برای خود باشد، به یقین دچار بلا خواهد شد./935/پ201/پ

ارسال نظرات