۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۶۰۸۷۴

بازدید بیش از 130 هزار زائر از امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از استقبال کم نظیر زائران از برنامه های طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: امسال 135 هزار و 800 زائر و مسافر نوروزی در امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش استان حضور یافتند.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف اذربايجان غربي

 حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: در نوروز امسال برنامه های بسیار ویژه ای در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امامزاده های استان برگزار شد که با استقبال کم نظیر شهروندان و مسافران مواجه شد.


وی
 با بیان این که امسال 14امامزاده و بقعه در آذربایجان غربی مجری طرح آرامش بهاری بود، تصریح کرد: در طی 17 روز اجرای طرح بیش از 135 هزار و 800 نفر از مردم استان و مسافران نوروزی از برنامه های متنوع در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه بهره مند شده اند.

 

 وی اظهار کرد: از مهمترین برنامه هایی که مورد استقبال مردم قرار گرفت، برپایی غرفه های مشاوره و پاسخگویی دینی ویژه ایام نوروز در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان سراسر استان بود.


حجت الاسلام مصائبی
ادامه داد: این پایگاهها در 7 بقعه دایر شده بود که با حضور 15 روحانی بومی و اعزامی از قم به سؤالات مردم پاسخ داده می شد.

 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اعلام کرد: برگزاری مراسم تحویل سال با حضور 13 هزار و 381 زائر، برپایی خیمه های معرفت در سه بقعه، توزیع بروشورهای تبلیغ عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ وقف، معرفی بقاع شاخص استان در 10 بقعه و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در 4 بقعه از مهم ترین برنامه های طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان استان بود.

 

به گفته حجت الاسلام مصائبی، در طول اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری بیش از سه هزار نفر از مسافران در زائر سراها اسکان داده شدند.

 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از تهیه هفت‌ سین قرآنی و معنوی در امامزاده ها‌ و بقاع متبرکه آذربایجان‌ غربی خبر داد و افزود: نماز جماعت نیز به صورت مستمر در امامزاده‌های استان برگزار شد که فضای معنوی این اماکن را دوچندان کرد.

 

 نصب بنر، پوسترهای تبلیغاتی، توزیع بروشور، تهیه فیلم مستند تحویل سال نو، حضور در برنامه های رادیو، تلویزیونی و پوشش خبری برنامه های طرح آرامش بهاری از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف آذربایجان غربی در ایام نوروز بود./936/ت302/ب

ارسال نظرات