۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۶۱۰۹۱

دبیرکل سازمان ملل از اسرائیل خواست به معاهده مبارزه با سلاح‎های شیمیایی بپیوندد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل سازمان ملل در سخنانی در شهر لاهه هلند از رژیم صهیونیستی خواست معاهده مبارزه با سلاح‎های شیمیایی را امضا کند.
دبيرکل سازمان ملل

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری سیلو بریکر، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل که در شهر لاهه هلند سخنرانی می‎کرد از رژیم اسرائیل خواست که به معاهده مبارزه با سلاح‎های شیمیایی بپیوندد.


وی از هشت کشوری که صاحب سلاح‎های شیمیایی هستند اما این معاهده را امضا نکرده‎اند خواست برای کنترل و نابودی تمامی سلاح‎های شیمیایی که در اختیار دارند اقدام کنند؛ این هشت کشور عبارتند از: رژیم صهیونیستی، آنگولا، مصر، میانمار، کره جنوبی، سومالی، سودان جنوبی و سوریه.


اسرائیل،‌ تنها دارنده سلاح اتمی در خاورمیانه، همواره از امضای توافق‎نامه‎هایی که فعالیت‎های هسته‎ای این رژیم را محدود می‎کند امتناع کرده است.


دبیرکل سازمان ملل همچنین اعلام کرد که تیمی از بازرسان سازمان ملل هم‎اکنون در قبرس مستقر هستند تا به سوریه اعزام شده و در مورد استفاده از سلاح‎های شیمیایی در این کشور تحقیق کنند.


تیم حقیقت‎یاب سازمان ملل به درخواست دولت سوریه و برای تحقیق در مورد استفاده احتمالی شورشیان سوری از سلاح‎های شیمیایی تشکیل شده است.


در جریان حمله شیمیایی شورشیان در خان العسل سوریه 25نفر کشته و بیش از 100نفر دیگر نیز زخمی شدند./990/ب902/د

ارسال نظرات