۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۶۱۴۴۳
آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه بیان کرد؛

وظایف مردم و کاندیداها در انتخابات/ ضرورت توجه به سوابق و پایبندی افراد به ارزش ها و ولایت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که مردم باید مسؤولیت مهم ریاست جمهوری را به فردی بسپارند که اهلیت و شایستگی آن را داشته باشد، گفت: برای انتخاب رییس جمهور آینده باید سوابق انقلابی افراد و میزان وفاداری آنان به ارزش ها و ولایت فقیه را مورد توجه قرار داد.
آيت الله موحدي کرماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان بوشهر، جان باختن شماری از مردم در این حادثه را تسلیت گفت.
وی با تشکر از اقدامات انجام شده به منظور خدمات رسانی به زلزله زدگان، تاکید کرد: مردم و دولت باید همچنان به کمک های خود به مردم حادثه دیده ادامه دهند.
آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به حساسیت انتخابات ریاست جمهوری، مسؤولیت در نظام اسلامی و به ویژه ریاست جمهوری را امانتی الهی دانست و تاکید کرد: هم مردم موظف هستند که این مسؤولیت را به اهل شایسته آن بسپارند.
وی وظیفه مردم را در قبال انتخابات بسیار سنگین و حساس توصیف کرد و با تاکید بر این که باید با تحقیق فرد اصلح را انتخاب کنند، گفت: اگر خدایی ناکرده در این زمینه کوتاهی صورت گیرد همه مسؤول هستیم.
آیت الله موحدی کرمانی بیان کرد: برای انتخاب اصلح باید به افراد مورد اعتماد مراجعه کرد و سوابق انقلابی و وفاداری افراد به ارزش ها و ولایت را مدنظر قرار داد و نباید بدون تحقیق به کسی رای داد.
نماینده خبرگان رهبری با تاکید بر این که کاندیداها بدانند این مسؤولیت امانت الهی است، تصریح کرد: خیانت در امانت به هیچ وجه درست نیست و کاندیداها باید به این نکته توجه داشته باشند.
اطاعت از ولایت مصداق مودت فی القربی است
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، ابراز داشت: ایشان انتظار دارند مردم در انتخابات حماسه و شور آفرینی کنند، از این رو مردم انقلابی و مؤمن ما با حضور گسترده و چشمگیر خود مشت محکمی به دهان دشمنان داخلی و خارجی خواهند زد و آنها را برای همیشه از ضربه زدن به نظام مایوس خواهند کرد.
آیت الله موحدی کرمانی اطاعت از ولایت را مصداق روشن مودت فی القربی دانست و با بیان این که ولایت فقیه تدوام ولایت رسول الله(ص) است، اظهار داشت: امیدواریم خداوند به همه توفیق دهد که این مهم را محقق و دشمنان را مایوس و نا امید کنیم.
همه باید به قانون ملتزم باشند
وی با تاکید بر توجه و التزام تمام افراد به قانون، افزود: شورای نگهبان قانون را ملاحظه می کند و هر کس شرایط را داشته باشد و شورا احراز و صلاحیت او را تایید کند می تواند در صحنه حضور داشته باشد.
آیت الله موحدی کرمانی با تبریک روز ارتش و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، بیان داشت: نیروهای مسلح ما به انقلاب و ولایت وفادار هستند و در تمامی عرصه ها و مقاطع مختلف وفاداری خود را نشان داده اند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با گرامی داشت یاد و خاطره شهید صدر، تصریح کرد: ایشان در دوران های مختلف متحمل مرارت ها و زحمات بسیاری شدند و رژیم بعث صدام ایشان را به شهادت رساند.
از قطع رابطه با آمریکا ضرر نکرده ایم
وی همچنین با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا، اظهار داشت: ما از قطع رابطه هیچ ضرری نکرده ایم، دشمن تصور می کرد می تواند با فشار و تحریم ما را فلج کند اما ما از این تهدیدات به نحو احسن استفاده کرده و تهدیدات را به فرصت بدل کرده ایم.
خطیب جمعه تهران حمله سایبری به پایگاه های رژیم صهیونیستی را یکی از نشانه های عجز آنان و شکست در عرصه الکترونیک دانست.
امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به گسترش بحران های اخلاقی در جوامع غربی تصریح کرد: بحران اخلاقی در غرب به اوج خود رسیده و مفاسد اخلاقی بیداد می کند.
تاکید بر پرهیز از تجمل گرایی
وی همچنین به زائران بیت الله الحرام و عمره گذاران توصیه کرد با توجه به شیطنت وهابیت در توزیع جزوات مشکوک، از دریافت آن خود داری کنند و مراقب نقشه های آنان باشند.
آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که باید از تجمل گرایی و اسراف در مسائل مختلف و زندگی اجتناب کنیم، تصریح کرد: همه باید وظایف فردی و اجتماعی خود را بشناسیم و به مسؤولیت های خود به درستی عمل کنیم.
آیت الله موحدی کرمانی همچنین در پایان به تحلیل و بررسی مناسبت های هفته آینده پرداخت و دیدگاه های خود را درباره این مناسبت ها بیان کرد. /924/پ201/ج
ارسال نظرات