۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۶۱۴۷۸

برپایی همایش اسلام‌هراسی در فرانسه

خبرگزاری رسا ـ همایش دانشگاهیان فرانسه با موضوع اسلام هراسی، شنبه 31 فروردین‌ماه در شهر پاریس برگزار می‌شود.
فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش دانشگاهیان فرانسه با موضوع «اسلام‌هراسی: مشکل مسلمانان چگونه به‌وجود آمد؟»، شنبه، 31 فروردین‌ماه در شهر پاریس برگزار می‌شود. این همایش ملی به همت انجمن اسلامی «Sciences Po» و با همکاری جمعیت مبارزه با اسلام‌هراسی در فرانسه برگزار می‌شود و نمایندگان سازمان‌های اسلامی و اساتید دانشگاه‌های مختلف در آن حضور خواهند داشت.

 

در بخشی از فراخوان این همایش آمده است: در هر جامعه‌ای، اقلیت‌های دینی و قومی مشکلات خاص خود را دارند و در فرانسه نیز، زمانی که از مسائل مسلمانان صحبت می‌شود، نخستین چیزی که به ذهن می‌رسد، موضوع اسلام‌هراسی است.

 

در ادامه می‌خوانیم: کینه‌ای که نسبت به شهروندان مسلمان در فرانسه ایجاد شده است، علل متنوعی دارد و شرکت‌کنندگان در این نشست که همگی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های مطرح فرانسه هستند به تبیین این علل خواهند پرداخت.

 

بر اساس این فراخوان، «ژان تولان»، استاد دانشگاه «نانت» در مورد «ریشه‌های اسلام‌هراسی در اروپا» سخنرانی خواهد کرد و «آن تامسون» از دانشگاه «پاریس 8» درباره «اروپای قرن هجدهم و جهان اسلام» مقاله‌ای ارائه خواهد کرد.

 

همچنین مقالاتی با موضوع استعمار و جهان اسلام، مباحثات سیاسی و علمی درباره اسلام‌هراسی، نگاه بریتانیایی به مشکلات و دغدغه‌‌های مسلمانان و یهودی‌ستیزی و اسلام‌ستیزی در علوم اجتماعی در این همایش ارائه خواهند شد./982/ب102/د

ارسال نظرات