۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۶۱۶۸۸

هشدار آیت الله شبستری نسبت به فعالیت استادان سکولار در دانشگاه

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: متأسفانه گاه مشاهده می شود، افرادی در دانشگاه مشغول به تدریس هستند که افکاری سکولاریستی، ضدولایی و در برخی موارد ضداسلامی دارند، در چنین فضایی نمی توان انتظار داشت که خروجی دانشگاه ها دانشمندانی باتقوا باشد.
آيت الله شبستري آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروزدر جمع دانشجویان عزادار سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در تبریز اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) منشأ خیر و برکت عالم هستی و الگوی زندگی سعادتمند بشری است.

 

وی با تأکید بر این‌که الگوهای رفتاری و سیره دخت نبی مکرم اسلام هنوز به صورت کامل و صحیح در جامعه اسلامی ترویج نشده است، خاطرنشان کرد: جامعه فاطمی بایستی نسبت به مسائل نگرش فاطمی داشته باشد، در غیر این صورت تنها شعار داده ایم که پیرو راه آن بزرگواران هستیم.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به شاخصه های جامعه علوی و فاطمی گفت: در جامعه اسلامی و به ویژه دانشگاه های کشور، نباید به استادان مخالف با ولایت ائمه طاهرین(ع) و ولایت فقیه اجازه فعالیت داد که در این راستا می توان از دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر، مانع از اقدامات ضد ولایی شد.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که جامعه اسلامی باید بهره مند از استاد دانشگاه ولایت مدار و متدین باشد، تصریح کرد: متأسفانه گاه مشاهده می شود، افرادی در دانشگاه مشغول به تدریس هستند که افکاری سکولاریستی، ضدولایی و در برخی موارد ضداسلامی دارند، در چنین فضایی نمی توان انتظار داشت که خروجی دانشگاه ها دانشمندانی باتقوا باشد.

 

وی با تأکید بر توجه ویژه در جذب استادان دانشگاهی گفت: اگر فرهنگ فاطمی در فضای دانشگاهی کشور ترویج شود، شاهد بدحجابی و برخی رفتارهای نامعقول و غیرشرعی در فضای آموزشی نخواهیم بود، جامعه برای نجات از فرهنگ منحط غربی نیازمند افسران جنگ نرم فاطمی است.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه های مختلف شناخت یک فرد گفت: برای شناخت و علم به شخصیت یک فرد سه راه وجود دارد: وراثت، کردار و گفتار که حضرت فاطمه زهرا(س) از همه جهات سه گانه گفته شده، دارای شخصیتی ممتاز بوده و لذا به عنوان بانوی الگو و نمونه برای همه بانوان در همه زمان ها و مکان ها محسوب شوند.

 

آیت الله شبستری با اشاره به حدیثی از امام حسن(ع) افزود: یکی از بهترین ابعاد شخصیت حضرت زهرا(س) توجه ویژه به جامعه و مصالح همه مسلمین است که این امر در راز و نیایش های آن حضرت و همین طور خطبه های آن بانوی گرانقدر در مسجد پدر بزرگوارشان کاملا متجلی است./935/پ201/س

 

ارسال نظرات