۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۶۱۷۰۳
نماینده خبرگان رهبری:

بی تفاوتی نسبت به جامعه خیانت به خون شهدا است

خبرگزاری رسا ـ ‌آیت الله شبستری گفت: بی تفاوتی نسبت به حماسه سیاسی و اقتصادی در حقیقت خیانت به خون شهدایی است که برای اعتلای نظام اسلامی از جان خود گذشتند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید گمنام در پایگاه دوم شکاری تبریز، اظهار داشت: اگر امروز شاهد امنیت، اقتدار، عزت و شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم، همه به برکت جانفشانی شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است.

وی بهترین راه برای قدرشناسی از مجاهدت شهدا را ولایت مداری دانست و خاطرنشان کرد: اگر وصیت نامه شهدا را قرائت کنیم، قریب به اتفاق ایشان بر تبعیت محض از امام و ولایت تأکید و سفارش داشته اند، در حقیقت شهدا با لبیک به ندای رهبری در جبهه ها حاضر شدند، امروز ندای رهبری در دو جبهه سیاسی و اقتصادی است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این که همه باید پیرو محض رهنمودهای ولایت فقیه باشیم، تصریح کرد: همگان در برابر مطالبات رهبری رسالت شرعی بر عهده داریم، باید دانست که با توجه به شرایط حساس کشور هرگونه کوتاهی و غفلت، آینده نظام اسلامی را به مخاطره خواهد انداخت.

آیت الله شبستری با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ادامه داد: بی تفاوتی نسبت به حماسه سیاسی و اقتصادی در حقیقت خیانت به خون شهدایی است که برای اعتلای نظام اسلامی از جان خود گذشتند.

وی حضور گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را مورد تأکید قرار داد و گفت: بی تفاوتی نسبت به انتخابات آینده در شأن شیعه علی نیست، همه باید دست در دست هم داده و با مشارکت حداکثری توسعه و پیشرفت روز افزون کشور را باعث شوند.

نماینده خبرگان رهبری خواستار توجه به شاخص های ولایی در انتخاب اصلح شد و خاطرنشان کرد: ملت ایران باید از راهنمایی و توصیه های حکیمانه و مدبرانه مقام ولایت فقیه که خداوند به امت اسلامی هدیه کرده، تبعیت کنند، چراکه پیروی از ولایت تنها راه مقابله با هجمه دشمنان است.

بنابر این گزارش، پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس همزان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با حضور نیروهای نظامی و انتظامی استان آذربایجان شرقی در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز به خاک سپرده شد.

پیکر این شهید والامقام 20 ساله که در منطقه قصرشیرین تفحص شده بود، پس از اقامه نماز توسط آیت الله محمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز در محوطه بیرونی مسجد امام صادق(ع) پایگاه دوم شکاری شهید تیمسار جواد فکوری تبریز آرام گرفت.

گفتنی است، تعداد 12 شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز گذشته در تبریز تشییع و برای خاکسپاری به شهرهای شبستر، اهر، خداآفرین منتقل شدند./935/پ202/س

ارسال نظرات