۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۶۱۷۷۹

آغاز به کار دوازده مرکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در راستای ترویج و آموزش قرآن، در دوازده بقعه استان مرکز فرهنگی قرآنی تأسیس شده است و به‌صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.
بقاع متبرکه

حجت‌الاسلام احمد اصغرنژاد، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی و همچنین تبدیل بقاع متبرکه استان به قطب فرهنگی در جوار بقاع متبرکه شاخص استان مراکز فرهنگی قرآنی تاسیس شده است.

 


وی ادامه داد: تاکنون در 12 بقعه استان مرکز فرهنگی قرآنی ایجاد شده است که به صورت هیئت امنایی فعالیت می کنند.

 

 

حجت‌الاسلام اصغرنژاد با اشاره به بهره گیری از ظرفیت مراکز فرهنگی قرآنی در طرح ملی تربیت حافظان و قاریان در استان، یادآور شد: هم‌اکنون شصت درصد کلاس‌های آموزشی طرح سراسری تربیت حافظ در استان در محل آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه زیر نظر اساتید و مدرسان برتر قرآنی در حال برگزاری است.

 

 

وی با اشاره به ثبت نام بیش از نه هزار و 250 نفر در طرح ملی تربیت حافظ در استان، خاطرنشان کرد: طرح تربیت حافظ قرآن کریم از ماه رمضان سال گذشته در استان به اجرا در آمده و همچنان ادامه دارد، این طرح که چهار ساله ابلاغ شده است طی آن چهل هزار نفر حافظ در استان تربیت می‌شوند و سهمیه هر سال ده هزار نفر است.

 


معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه هم‌اکنون این طرح در چهارده شهرستان استان همزمان در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: آزمون سراسری حافظان یک جزء قرآن کریم طرح ملی تربیت 10 میلیون حافظ اردیبشهت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: در این ارتباط آزمون سراسری استانی جزء 30 قرآن برای گروه سنی هفت تا 12 سال، جزء 30 و یک برای گروه سنی 12 تا 18 سال و جزءهای 30، یک و دو برای افراد بالای 18 سال برگزار می‌شود.

 


حجت الاسلام اصغرنژاد در ادامه از برگزاری دوره تخصصی طرح تربیت مربی در رشته حفظ در دو بخش آقایان و بانوان در استان خبر داد و گفت: تاکنون دو دوره از این طرح تخصصی با حضور شصت نفر از آقایان و بانوان اجرا شده است.

 

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این طرح آموزش‌های تخصصی را به مدت یک هفته در شهر مقدس قم در حضور اساتید مجرب و برتر همچون استاد طباطبایی و استاد پرهیزکار فرا می‌گیرند.

 

این مسؤول ادامه داد: مربیانی که مدرک مربیگری حفظ ندارند می‌توانند در این طرح شرکت کنند./936/ت302/ب

ارسال نظرات