۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۶۱۸۹۹

برگزاری گردهمایی مدیران مدارس علمیه در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ‌ نخستین نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان آذر‌بایجان شرقی در سال جدید برگزار شد.
حجت الاسلام مختار مسعودنيا، مدير استاني حوزه علميه خواهران آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مختار مسعودی‌نیا، مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی امروز در گردهمایی مدیران مدارس علمیه آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به اتمام مهلت نام‌نویسی داوطلبان در مدارس علمیه خواهران انتظار داریم در مسأله گزینش طلبه نهایت دقت نظر صورت گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال بر خلاف روش سال های گذشته، پذیرش طلبه بر اساس معدل دیپلم و صلاحیت های فردی در مصاحبه حضوری خواهد بود که مدیران مدارس علمیه خواهران بایستی فارغ از سلایق شخصی، بر اساس دستورالعمل های اعلام شده نسبت به پذیرش طلاب نخبه و مستعد اقدام کنند.

 

حجت الاسلام مسعودی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست گسترش فضای آموزشی و تعداد مدارس علمیه خواهران استان در سال جاری گفت: مدیران مدارس بایستی نهایت تعامل و همکاری را با هیأت امنای مدارس علمیه داشته باشند و نسبت به جذب اعتبارات لازم اقدامات مقتضی را انجام دهند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که ائمه جمعه تعدادی از شهرهای استان درخواست صدور مجوز برای راه اندازی مدرسه علمیه خواهران دارند، گفت: پس از بررسی شرایط منطقه ای و زمینه های لازم جهت احداث مکانی مجزا برای مدارس علمیه خواهران پیگیری های لازم در این خصوص صورت می گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به آیه 38 سوره شوری از قرآن کریم، خطاب به مدیران مدارس گفت: از مال‌، علم‌، عقل، هوش، تجربه و نفوذ اجتماعی خود در جامعه انفاق کنید. از ویژگی‌های یک مجموعه موفق برنامه‌ریزی، نظم و انضباط، عفو و گذشت و جاذبه و دافعه مدیر در آن مجموعه است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی خواستار نظم، برنامه محوری و تدوین دورنمای فعالیت مدارس علمیه از سوی مدیران این مراکز علوم دینی شد و ادامه داد: با برنامه‌ریزی است که انسان در برخورد با مشکلات و تنگناها نجات پیدا می‌کند./935/پ202/س

 

ارسال نظرات