۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۶۲۵۹۳
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

ملاک برتری در حوزه های علمیه ارزش های انسانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری ملاک برتری در حوزه های علمیه را ارزش های معنوی و انسانی دانست و گفت: در حوزه از اسراف و عیاشى و مجالس شب نشینى که در سایر طبقات است خبرى نیست و حتى اندیشه این گونه مسائل نیز در خیال یک محصل دینى پیدا نمى شود.
حجت الاسلام سيد محمد احمدي ، مدير حوزه هاي علميه چهارمحال و بختياري

حجت الاسلام سید محمد احمدی، مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از تمدید مهلت نام نویسی از متقاضیان ورود به حوزه های علمیه تا پنجم اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: نظام حاکم بر حوزه علمیه، خود یک گفتمان و نظام معنایی خاص است که اندیشه و رفتار وارد شوندگان واقعی به آن را تغییر می دهد.

مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که ورود به حوزه علمیه همانند ورود به دیگر نهادهای آموزشی یا سازمانی نیست، اظهار داشت: ورود به حوزه علمیه پذیرفتن نوعی خاص از زندگی در درون یک گفتمان و نظام معنایی است؛ از این رو در ابتدا همراه سختی و دشواری است.

امام جمعه فرخشهر ادامه داد: این سختی ها نه در درون خود حوزه بلکه در مواجهه با گفتمان روزمره مردم جامعه است؛ چرا که برخی از اعمال و رفتارهای حوزویان که برخاسته از نوع نگرش آنها به مسائل فرهنگی و اجتماعی است برای برخی مردم قابل درک یا پذیرش نیست.

حجت الاسلام احمدی محیط حوزه هاى علوم دینى را محیط صفا و صمیمیت، اخلاص و معنویت دانست و گفت: امتیازى که طلاب براى یکدیگر مى شناسند، جز امتیاز علمى و تقوایى نیست و تقدم و احترام واقعى یک طلبه نسبت به دیگران بر مبناى تحصیلات و تقوا است.

مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در میان طلاب، فقیر و غنى با هم فرقی نمی کند و تنها سخن از امتیازات تحصیلى و معنوى است که سبب احترام طلاب نسبت به دیگر افراد می شود.

وی با بیان این که مدارس علوم دینی محیط زهد و قناعت هستند، افزود: در حوزه از اسراف و عیاشى و مجالس شب نشینى که در سایر طبقات است، خبرى نیست و حتى این گونه مسائل در اندیشه یک محصل دینى پیدا نمى شود و اگر کسى کوچک ترین تمایلى به این امور نشان بدهد، سقوطش قطعى است.

امام جمعه فرخشهر روابط استاد و شاگرد در حوزه علمیه را صمیمى و احترام آمیز دانست و ابراز داشت: شاگردان، احترام استادان خود را در حضور و غیاب با کمال ادب رعایت مى کنند و حتى پس از رحلت آنها همواره نام آنان را به نیکى و دعاى خیر یاد مى کنند؛ این اندازه حفظ حرمت استاد، ویژه دانش پژوهان علوم دینى مولود تعلیماتى که از اولیای دین رسیده است./9457/ت302/غ

ارسال نظرات